کد خبر: ۲۶۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - 2020December 05
: بیماری کرونا نیز ممکن است سبب بروز تظاهرات قلبی در افراد شود.این تظاهرات ممکن است در سیر بیماری کرونا ایجاد شود
شفاآنلاین>سلامت>دکتر حامد طلاکوب متخصص قلب و عروق و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز: مصرف داروهای قلبی وعروقی به هیچ عنوان سبب تشدید بیماری کرونا نمی‌شود و این یک باور اشتباه است.
به گزارش شفاآنلاین: افزود: تمام بیماران قلبی و عروقی باید داروهای خود را به صورت مرتب مصرف کنند و حتی کنترل بیشتری روی بیماری خود داشته باشند.

دکتر طلاکوب خاطر نشان کرد افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی بیشتر مستعد ابتلا به کرونا هستند و مرگ و میر ناشی از کرونا در آنان بیشتر دیده می‌شوند پس این افراد باید در صورت وجود علائمی چون درد قفسه سینه، تنگی نفس که علامت مشترک بیماری‌های قلبی و ریوی می‌باشد، تپش قلب و ضعف و بی‌حالی شدید و بی‌هوش شدن ناگهانی سریعا به مراکز درمانی منتقل شوند.

وی تصریح کرد: بیماری کرونا نیز ممکن است سبب بروز تظاهرات قلبی در افراد شود.این تظاهرات ممکن است در سیر بیماری کرونا ایجاد شود و یا در برخی موارد علائم قلبی زودتر از سایر علائم شایع کرونا چون تنگی نفس، تب و لرز و... بروز کند و به صورت ناگهانی فرد دچار حمله قلبی شود.


همه افراد باید نسبت به علائمی چون درد قفسه سینه و تپش قلب ناگهانی هشیار باشند به خصوص درد قفسه سینه‌ای که در اثر فعالیت ایجاد شده است و سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

متاسفانه برخی افراد علائم اولیه را جدی نمی‌گیرند و در مراحل پیشرفته بیماری مراجعه می‌کنند و زمان در درمان بیماری‌های قلبی بسیار اهمیت دارد و در صورت مراجعه دیرهنگام ممکن است عارضه‌ای ایجاد شود که قابل جبران نباشد.

عضو هیات علمی دانشگاه تاکیید کرد برخی بیماران مبتلا به کرونا که حال عمومی بهتری دارند قرنطینه خانگی می‌شوند. این افراد اگر در این دوران دچار درد قفسه سینه، تشدید تنگی نفس و افزایش ضربان قلب بودند نشان دهنده پیشرفت بیماری آنان می‌باشد و باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.


برچسب ها: کرونا ، علائم ، مشکوک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: