کد خبر: ۲۶۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - 2020December 05
دانشمندان اعلام کردند می‌توان مشکل افزایش قندخون در آقایان را با یک مکمل غذایی ساده درمان کرد.
 شفاآنلاین>سلامت>با افزایش سن در آقایان، حفظ سلامت جسمی آن‌ها نیازمند توجه بیشتری است. دو مشکل اصلی رایج در میان آقایان که با افزایش سن خود را نشان می‌دهد مشکلات جنسی و افزایش قند خون است. با این حال، می‌توان با تغییر سبک زندگی این دو مشکل را به راحتی حل کرد. دانشمندان برای حل این مشکلات یک مکمل غذایی مشترک را تجویز می‌کنند.

 به گزارش شفاآنلاینبر این اساس، محققان می‌گویند عنصر روی می‌تواند مشکل جنسی و افزایش قند خون در آقایان را برطرف کند. روی یکی از مواد معدنی حیاتی و مورد نیاز برای بدن است که می‌تواند به طرق بی شماری مشکل افراد را حل کند. افراد می‌توانند با مصرف مواد غذایی یا از طریق مکمل‌های غذایی که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد نیاز بدن خود را به روی تامین کنند.

افراد مبتلا به دیابت به دلیل ناتوانی در تولید انسولین یا کاهش تاثیرگذاری آن، شاهد افزایش قند خون خود هستند. تحقیقات متعدد نشان داده است روی می‌تواند باعث تنظیم قند خون شود و حساسیت بدن به انسولین را بالا ببرد. همچنین شواهد حاکی از آن است که مصرف مکمل‌های غذایی حاوی روی می‌تواند در کوتاه مدت و بلند مدت باعث کنترل دیابت شود.

روی

از سوی دیگر، دانشمندان آمریکایی در تحقیقات خود مشاهده کردند ارتباط مستقیمی میان هورمون تستوسترون در آقایان و میزان روی بدن وجود دارد. تستوسترون نقش اصلی را در تمایلات جنسی آقایان ایفا می‌کند. در این پژوهش به افراد جوان یک رژیم غذایی فاقد روی داده شد. سطح هورمون تستوسترون ۷۵ درصد این افراد پس از گذشت ۲۰ هفته به میزان قابل توجهی کاهش یافت و در نتیجه از میل جنسی آن‌ها کاسته شد.

تحقیقات آزمایشگاهی بر روی حیوانات نیز ارتباط میان تستوسترون و روی را تایید کرد. موش‌هایی که به میزان ۵ میلی گرم مکمل روی را به صورت روزانه دریافت کرده بودند روابط جنسی پایدار و بهتری نسبت به موش‌های دیگر داشتند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: