کد خبر: ۲۶۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - 2020December 05
دانشجویان آگاه و مسلمان ایران‌زمین در مراکز علم‌اندوزی و اندیشه‌ورزی فریاد "آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و استکبارستیزی" سر دادند و با خون خود میثاق‌نامه "استقلال و آزادی" ایران اسلامی را امضا کردند.

شفاآنلاین>سلامت>معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با صدور پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی کشور خصوصاً شهدای ۱۶ آذرماه ۱۳۳۲، «روز دانشجو» را به همه دانشجویان کشور تبریک و تهنیت گفت.

 به گزارش شفاآنلاینمشروح پیام دکتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به شرح زیر است:


حدود ۷ دهه پیش در چنین روزهایی دانشگاه چون همیشه مبدأ همه تحولات بود و دانشجویان آگاه و مسلمان ایران‌زمین در مراکز علم‌اندوزی و اندیشه‌ورزی فریاد "آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و استکبارستیزی" سر دادند و با خون خود میثاق‌نامه "استقلال و آزادی" ایران اسلامی را امضا کردند.

سه آذر اهورایی شهیدان "مهدی شریعت‌رضوی"، "احمد قندچی" و "مصطفی بزرگ‌نیا" همچون دیگر شهدای دانشجوی این مرزوبوم جلوه‌ای از روحیه "ظلم‌ستیزی و آزادمنشی" مردم شریف ایران اسلامی هستند که در همه عرصه‌ها خصوصا مراکز کسب دانش و معرفت، "بذر عشق و شعور" کاشته‌اند.

۶۷ سال از واقعه به شهادت رسیدن سه دانشجوی دانشگاه تهران که در اعتراض به دخالت‌های بیگانگان و حضور معاون رییس جمهور وقت آمریکا در ایران جان خود را فدا کردند، می‌گذرد و در این‌سال‌ها کشورمان آبستن تحولات بسیاری بوده است؛ از سقوط رژیم ستم‌شاهی سابق گرفته تا پیروزی انقلاب اسلامی، ۸ سال جنگ تحمیلی، تحریم‌های ظالمه آمریکا و دیگر دوول غربی بر ضد مردم شریف ایران و شهادت مظلومانه دانشمندان هسته‌ای پرورش‌یافته در دامان مادران پاک این آب‌وخاک. آن‌چه نزدیک به ۷دهه ایران اسلامی را و بیش از ۴۰ سال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از گزند تعرض‌ها و دخالت‌های دیگر کشورهای زیاده‌خواه مصون داشته است، "حفظ و تقویت روحیه خودباری، آزاداندیشی و استکبارستیزی" در بین آحاد مردم شریف‌ کشور خصوصا جوانان دانشجو بوده و در تمامی این سال‌ها "حق‌طلبی و عدالت‌خواهی" کلیدواژه‌های موفقیت و استقامت ایران سرافراز در مقابل "بیگانگان زیاده‌خواه و پیمان‌شکن" بوده است.

امروز نیز که با "بحران جهانی شیوع ویروس کرونا" دست و پنجه نرم می‌کنیم و مردم شریف کشورمان در کنار تحمل فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه، در حال ستیز با ویروس منحوس کرونا هستند، بیشتر می‌توان به عمق شعارهای "استقلال‌طلبانه و آزادی‌خواهانه" مردم آزاده ایران‌زمین و جوانانش پی‌برد چرا که نشان از نهادینه شدن "روحیه استقامت و خودباوری" در درون آنها دارد.

"مشارکت جهادگونه دانشجویان در عرصه‌های مختلف مبارزه با ویروس کرونا"، "تلاش‌های شبانه‌روزی و فداکارانه کادر درمانی کشور برای نجات جان مردم شریف ایران"، "حضور ایثارگرانه دانشجویان علوم پزشکی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا" و "تلاش‌های دانشگاهیان متعهد کشورمان جهت ساخت واکسن ایرانی ویروس کرونا"، همگی نشان از نهادینه‌ شدن "حس‌ وطن‌دوستی، ازخودگذشتگی و خودباوری" در عموم مردم بالاخص دانشگاهیان و دانشجویان فرهیخته حال حاضر کشور دارد.

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن شانزدهم آذرماه که به برکت خون شهیدان دانشجو "روز دانشجو" نامیده شده است به همه دانشجویان و دانشگاهیان، امیدوارم مصداق آیه شریفه "فَإِنَّ مَعَ ٱلْعُسْرِ یُسْرًا " به زودی مردم کشور عزیزمان بر این ویروس منحوس فائق آمده و روزهای سخت و پرمشقت، جای خود را به روزهای شیرین و امیدبخش دهد و دانشگاه که اصالت خود را وام‌دار دانشجویان فرهیخته است، مجددا شاهد "حضور گرمابخش" آنها در مراکز کسب علم و معرفت باشد.

ان‌شاءالله


دکتر سیماسادات لاری
سخنگو و معاون فرهنگی و دانشجویی 
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

وبدا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: