کد خبر: ۲۶۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - 2020December 05
هر کدام از مرگ‌های کرونایی یک تراژدی غم‌انگیز برای کادر درمان است.
 شفاآنلاین>سلامت>معاون کل وزارت بهداشت، در ارتباط با وضعیت بیماری کرونا بعد از دو هفته تعطیلی، توضیحاتی ارائه داد.
 ایرج حریرچی، صبح شنبه با حضور در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما، گفت: در این روزها و به دنبال تعطیلی‌های دو هفته‌ای در شهرهای قرمز، شاهد کاهش موارد مراجعه سرپایی، بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی هستیم.

به گزارش شفاآنلاین:حریرچی  با عنوان این مطلب که مرگ و میر بیماران کرونایی روند نزولی گرفته است، افزود: در این مسیر، اجرای طرح شهید سلیمانی می‌تواند منجر به تداوم این وضعیت شود.

حریرچی ادامه داد: محدودیت‌های هوشمند و قرنطینه افراد مبتلا و حمایت از گروه‌های در معرض خطر و…، با کمک گروه‌های جهادی، در طرح شهید سلیمانی گنجانده شده است.

وی در ارتباط با وضعیت مدافعان سلامت در این روزها، گفت: واقعیت این است که خستگی کادر درمان یک خستگی مزمن و البته روحی و روانی است، چون در مواجهه با بیماران و فوتی‌ها هستند.

معاون کل وزارت بهداشت، تاکید کرد: هر کدام از مرگ‌های کرونایی یک تراژدی غم‌انگیز برای کادر درمان است.

حریرچی در ارتباط با تعیین تکلیف محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد، گفت: هر دوشنبه در خصوص وضعیت شهرهای زرد، نارنجی و قرمز، تصمیم گیری می‌شود.

وی با اشاره به سهم بالای انتقال بیماری از درون خانه‌ها، افزود: اگر ۱۰ درصد خانوارها شب نشینی‌های دورهمی داشته باشند جمعیتی بالغ بر و میلیون و چهار صد هزار نفر می‌شود که بسیار خطرناک است.

حریرچی در ارتباط با معیار تعیین شهرهای قرمز کرونایی، گفت: اگر هر شهری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت روزانه ۱۰ بیمار کرونایی داشته باشد که بستری شوند، آن شهر قرمز تلقی می‌شود.

وی با عنوان این مطلب که نگران پیک زمستانه هستیم، ادامه داد: شواهدی از شروع موج جدید بیماری در مناطق سرد را داریم. زیرا، عامل اصلی انتقال ویروس، فضاهای سربسته است.

حریرچی با گلایه از سلبریتی ها و هنرمندان مشهور که در این روزهای سخت آن طور که باید و شاید در بین مردم حضور ندارند، گفت: در این روزهای سخت که مردم بیش از پیش به آرامش روحی و روانی نیاز دارند، انتظار داشتیم که هنرمندان و افراد سلبریتی، بیشتر با مردم گفتگو و ارتباط برقرار می‌کردند. زیرا، افراد مشهور هر آنچه را دارند، از مردم است. بنابراین، تا جایی که ممکن است از هنر خود برای آرامش مردم در این روزها کمک بگیرند.
مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: