کد خبر: ۲۶۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - 2020December 02
ذخایر خون در تهران به سوی نرمال شدن پیش می‌رود و مشکلی هم برای تامین خون در استان تهران نداریم اما از آن جایی که کرونا به این زودی ها از بین نمی‌رود
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: ۱۰۰ درصد نیاز خون ۱۶۰ مرکز بیمارستانی و درمانی تهران، بیماران تالاسمی و هموفیلی در استان تهران تامین شده و برای تامین خون مشکلی نداریم.

  به گزارش شفاآنلاین:محمدرضا مهدی‌زاده افزود: بعد از اطلاع رسانی که از سه هفته گذشته توسط رسانه ها و بخصوص ایرنا داشتیم و ضمن درخواست از مردم برای اهدای خون، استقبال خوبی انجام شد و اکنون ذخایر خون در استان تهران به حالت عادی برگشته است.
وی ضمن قدردانی از مردم نوع دوست که مانند همیشه یاری گر بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن بودند، گفت: بعد از درخواستی که از مردم برای اهدای خون داشتیم استقبال فراتر از انتظار ما اتفاق افتاد و اکنون هم مراجعه اهداکنندگان خون و هم اهدا طبیعی و خوب است.
مدیرکل انتقال خون استان تهران تاکید کرد: ذخایر خون در تهران به سوی نرمال شدن پیش می‌رود و مشکلی هم برای تامین خون در استان تهران نداریم اما از آن جایی که کرونا به این زودی ها از بین نمی‌رود تقاضای ما از مردم این است که به تدریج تا پایان زمستان برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.
مهدی زاده دلیل انتظار طولانی مردم برای اهدای خون را افزایش مراجعه کنندگان عنوان و از آن ها عذرخواهی کرد و گفت: چنانچه تکریم ارباب رجوع در حدی که مورد انتظار مردم است، انجام نمی‌شود، پوزش می خواهم و دلیل آن فقط ازدحام و استقبال خوب مردم برای اهدای خون و کمبود نیرو برای خونگیری در مراکز اهدای خون است.

ذخایر خون به ۷روز نزدیک شده است
مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: اکنون ذخایر خون در استان تهران تقریباً به هفت روز رسیده است.
وی ادامه داد: اکنون روزانه ۱۵۰۰ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه می کنند و روزانه ۱۲۵۰ نفر هم خون اهدا می کنند.
مهدی زاده تاکید کرد: برخی فرآورده‌های خون مانند پلاکت سه روز عمر مفید دارد و همچنین گلبول قرمز فشرده نیز ۳۵ روز عمر می کند و بعد از گذشت این زمان، آن ها از مسیر استفاده خارج می‌شوند.
وی ادامه داد: اکنون ذخیره پلاکت و گلبول قرمز فشرده و پلاسما در استان تهران خوب است و در این خصوص مشکلی نداریم و همه نیازهای ۱۶۰ مرکز بیمارستانی و مرکز درمانی در تهران تامین می‌شود.
مهدی زاده از مردم و اهدا کنندگان خون خواست که به تدریج تا پایان زمستان برای اهدای خون مراجعه کنند و اطمینان داشته باشند که پروتکل ها و استانداردهای بهداشتی در مراکز انتقال خون رعایت می شود.
برچسب ها: تامین ، خون ، تهران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: