کد خبر: ۲۶۸۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - 2020December 02
واکسن آنفلوانزا در این موقع از سال نیز برای افراد مسن، زنان باردار، مبتلایان به بیماری های زمینه ای مانند دیابتی ها، مبتلایان به بیماری های قلبی و عروقی و.‌.. می تواند مفید باشد.

شفاآنلاین>سلامت>دبیر انجمن داروسازان تهران اعلام کرد که گرچه زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوانزا گذشته است، اما تزریق آن برای گروه های در معرض خطر می تواند مفید باشد.

به گزارش شفاآنلاین:دکتر محمدرضا دری  درباره ورود محموله جدید واکسن آنفلوانزا برای توزیع داروخانه ای در کشور، گفت: هنوز چیزی در این باره به ما اعلام نکرده اند.

وی افزود: البته با توجه به اینکه زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوانزا گذشته است، اما با توجه به شیوع کرونا در کشور، همچنان می تواند برای گروه های در معرض خطر مفید باشد.

دری ادامه داد: بنابراین تزریق واکسن آنفلوانزا در این موقع از سال نیز برای افراد مسن، زنان باردار، مبتلایان به بیماری های زمینه ای مانند دیابتی ها، مبتلایان به بیماری های قلبی و عروقی و.‌.. می تواند مفید باشد.

دری با بیان اینکه معمولا از زمان تزریق واکسن آنفلوانزا تا زمان ایجاد ایمنی در بدن دو هفته طول می کشد، اظهار کرد: بر این اساس توصیه می کنیم که اگر واکسن توزیع شد، افراد در معرض خطر آن را تزریق کنند. بنابراین با اینکه زمان طلایی تزریق واکسن گذشته اما همچنان می تواند برای این گروه ها مفید باشد.

برچسب ها: واکسن ، آنفلوآنزا ، مبتلا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: