کد خبر: ۲۶۸۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - 2020December 01
ساده‌ترین، کوتاه‌ترین و موثرترین راه برای طرد کرونا این است که ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند و حتی‌الامکان در تجمعات شرکت نکنند.»
شفاآنلاین>سلامت>وزیر کشور گفت: «در بالاترین تخمین و بدترین و پرریسک‌ترین نگاه به موضوع کرونا، مجموع مبتلایان شامل سه درصد مردم ما می‌شوند.»

  به گزارش شفاآنلاین:عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مبارزه با کرونا و قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه خوشبختانه روند بیماری در کشور در مسیر کنترل و بهبود قرار دارد، گفت: «جلسه روز دوشنبه قرارگاه با کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات و آموزش مشترک بود. این جلسات را با کمیته‌های دیگر هم داریم. هماهنگی‌ها و پیگیری مصوبات در این جلسات بررسی می‌شود و اگر تصمیم اجرایی باشد برای اجرا ابلاغ و اگر تصمیم‌گیری باشد برای تصمیم، به ستاد ملی ارجاع می‌شود تا در آنجا تصمیم‌گیری شود.» وزیر کشور تصریح کرد: «در بالاترین تخمین و بدترین و پرریسک‌ترین نگاه به موضوع کرونا مجموع مبتلایان شامل سه درصد مردم ما می‌شوند و واقعیتش کمتر از این است اما عدد را بالا می‌گیریم و این به آن معناست که ۹۷ درصد مردم در این خصوص هیچ نگرانی ندارند، سالم هستند و فقط ۳ درصد هستند که به نوعی درگیر این موضوع شده‌اند. تمام هم و غم ما باید این باشد که این ۳ درصد را مراقبت کنیم و خود این ۳ درصد هم از خودشان مراقبت کنند تا آن ۹۷ درصد بتوانند به راحتی به زندگی خود ادامه دهند و بدون دغدغه و نگرانی زندگی کنند.» وزیر کشور گفت: «ما به خاطر این سه درصد مجبور می‌شویم ۹۷ درصد مردم را در شرایط خاص قراردهیم، مغازه‌ها را می‌بندیم و فعالیت‌ها و ترددها و تجمعات را محدود می‌کنیم که نگرانی‌هایی برای مردم ایجاد می‌کند.»
وی تاکید کرد: «خواهش ما از همه مردم و کسانی که مبتلا شدند این است که خود مراقبتی داشته باشند و قرنطینه را رعایت کنند و درمان‌شان را پیگیری کنند و از تماس و ارتباط با دیگران حتماً پرهیز کنند و به آن ۹۷ درصد مردم عزیزمان هم می‌گوییم ساده‌ترین، کوتاه‌ترین و موثرترین راه برای طرد کرونا این است که ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند و حتی‌الامکان در تجمعات شرکت نکنند.»
رحمانی فضلی گفت: «اگر اینها را پیگیری کنیم انشاءالله با اقدامات بسیار خوبی که تاکنون انجام شده و تجربیاتی که اندیشیده و کسب شده گام‌های بلندتر و موثرتری در آینده نزدیک برخواهیم برداشت. من لازم می‌دانم از همه رسانه‌ها و همه کسانی که در رسانه‌ها کار می‌کنند و زحمت می‌کشند و در این ایام در قالب کمیته اطلاع‌رسانی با مسئولیت وزیر محترم ارشاد همکاری کردند تشکر کنم.»
وی گفت: «کرونا موضوع جدید و درعین حال اجتناب ناپذیر است. ابعاد مختلفی در حوزه اقتصادی، انسانی، روانی و بهداشتی و درمانی پیدا کرده است. آگاه‌سازی، اقناع‌سازی و همراه‌سازی مردم در این شرایط به جز با کمک رسانه‌ها امکان پذیر نیست. »

سپید
برچسب ها: کرونا ، حاشیه ، ماسک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: