کد خبر: ۲۶۸۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - 2020November 30
برای ما مهم مصرف و رزرو خون بود اما خوشبختانه رزرو و مصرف خون در روز گذشته افزایشی پیدا نکردو تغییری نسبت به روزهای عادی در مصرف و رزرو خون نداشتیم.
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: اکنون ذخائر خونی در استان تهران خوب است و و از بحران خارج شدیم، اما امیدوارم مردم در روزهای سرد زمستان مراجعه کرده و خون اهدا کنند تا با توجه به آلودگی هوا و شیوع کرونا، مشکلی نداشته باشیم.

 به گزارش شفاآنلاین:محمد رضا مهدی زاده، مدیرکل انتقال خون استان تهران درباره «وضعیت مصرف خون و رزرو آن در روز گذشته با توجه به افزایش میزان سزارین»، اظهار داشت:کارشناسان مدیریت مصرف خون و نظارت بیمارستانی ما از بیمارستانها بازرسی داشتند و اعمال سزارین نسبت به روزهای عادی افزایش پیدا کرده بود، اما مصرف و رزروخون هیچ تغییری پیدا نکرده بود.

وی ادامه داد: برای ما مهم مصرف و رزرو خون بود اما خوشبختانه رزرو و مصرف خون در روز گذشته افزایشی پیدا نکردو تغییری نسبت به روزهای عادی در مصرف و رزرو خون نداشتیم.

مدیرکل انتقال خون استان تهران افزود: مصرف خون در سزارین افزایش پیدا نمی‌کند و اگر  رزرو خون انجام می‌دهند، برای این است که اگر خدای نکرده عوارضی ایجاد شد، مورد استفاده قرار گیرد، اما سزارین فی البدائع نیاز به خون ندارد.

مهدی زاده در پاسخ به این پرسش که «اکنون وضعیت اهدای خون در استان تهران چگونه است؟»،بیان داشت: اکنون روزانه تقریبا به طور متوسط بین 1200 تا 1300 واحد خون اهدایی در استان تهران داریم و خوشبختانه آمار خوبی است.

وی اضافه کرد:امیدوارم این تعداد مراجعه تداوم داشته باشد؛ چراکه کرونا با بحران‌های دیگر متفاوت است؛مثلا سیل یا زلزله حداکثر یک هفته تمام می‌شود اما کرونا بحرانی است که قطعا تا پایان سال و حتی شاید سال آینده ادامه داشته باشد.

مدیرکل انتقال خون استان تهران بیان داشت: مردم می‌توانند به صورت مستمر برای اهدای خون مراجعه کنند و این روند خوب ادامه پیدا کند. خوشبختانه ذخائر خونی خوبی با این آمار مراجعه می‌توانیم ایجاد کنیم و به درخواست بیمارستانها پاسخ دهیم.

مهدی زاده متذکر شد: اکنون ما به بیش از 90 درصد درخواست بیمارستانها پاسخ می‌دهیم و آن 10 درصد که پاسخ نمی‌دهیم، حالتی است که آن درخواست حالت بهینه‌ای نبوده؛ در حالی که امکان پاسخ دهی 100 درصدی هم وجود دارد.

وی تاکید کرد: اکنون ذخائر خونی در استان تهران خوب است و ما خوشبختانه از بحران خارج شدیم اما امیدوارم مردم در روزهای سرد زمستان مراجعه کرده و خون اهدا کنند تا با توجه به اینکه آلودگی هوا هم به کرونا اضافه شده، مشکلی نداشته باشیم.

مدیرکل انتقال خون استان تهران در خصوص «اهدای پلاسما توسط بیماران کرونایی بهبود یافته»، ابراز داشت: چند روز وضعیت اهدا ی پلاسما از سوی این افراد بهتر شده و امیدوارم این روند اهدای پلاسما ادامه پیدا کند تا در این روزها که تعداد بستری کرونا افزایش پیدا کرده روند افزایشی اهدای پلاسما ادامه پیدا کند.
برچسب ها: ذخائر ، خون ، رزرو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: