کد خبر: ۲۶۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - 2020November 30
همه بازدیدها و نظارت‌های انجام شده توسط نیروهای داوطلب هلال احمر بدون مداخلات میدانی، حقوقی و قضایی خواهد بود.

سخنگوی جمعیت هلال احمر جزئیات طرح ناظران سلامت که با همکاری وزارت بهداشت و در راستای مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری اجرا می‌شود را تشریح کرد.

دکتر محمدحسن قوسیان مقدم درباره جزئیات طرح ناظران سلامت که در راستای حمایت از سلامت مردم و به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا با همکاری وزارت بهداشت اجرا می‌شود، گفت: در حال حاضر طرح ناظران سلامت که به صورت مشترک با وزارت بهداشت پیش خواهد رفت، جهت اجرا در شعب جمعیت هلال احمر سراسر کشور، ابلاغ شده است.

وی افزود: طرح ناظران سلامت در قالب همکاری جوانان، داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر با بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه های علوم پزشکی کشور در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی بوده و جهت حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اجرا می‌شود. البته در این طرح رعایت کرامت انسانی و حفظ سلامت جوانان، داوطلبان و امدادگران مشارکت کننده امری مورد تاکید، ضروری و الزامی است.

قوسیان مقدم با بیان اینکه طبق این طرح، فراخوان و آماده سازی تیم ها بر عهده جمعیت هلال احمر و ساماندهی و بهره‌گیری از آنها بر عهده معاونت بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی است، گفت: بر این اساس تیم‌های جوانان تشکیل و جلسات آموزشی و توجیهی انجام شده است. رویکرد طرح نیز انجام خدمات داوطلبانه و تاکید بر آن است. همچنین تجهیز تیم های بازرسی اعم از جوانان و داوطلبان هلال احمر و بازرسان بهداشتی، با تجهیزاتی از قبیل تجهیزات لجستیک، وسایل نقلیه، خودرو بازرسی، ماسک، مواد گندزدا، مواد ضدعفونی کننده و سایر ابزار و تجهیزات مورد نیاز با مشارکت و توافق مراکز بهداشتی شهرستان‌ها و جمعیت هلال احمر همان شهرستان فراهم می‌شود.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه برای اجرای بهتر طرح ناظران سلامت، داوطلبان جمعیت هلال احمر توسط کارشناس سلامت محیط و کار مرکز خدمات جامع سلامت، آموزش دیده‌اند، گفت: در این طرح جوانان و داوطلبان عضو جمعیت هلال احمر با کارت شناسایی معتبر و لباس فرم سازمان جوانان یا داوطلبان هلال احمر، به گروه بهداشت محیط محلات ملحق می‌شوند. باید توجه کرد که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مسئولیت نظارت فنی و کارشناسی بر تیم‌های داوطلب، بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی است. در عین حال همه بازدیدها و نظارت‌های انجام شده توسط نیروهای داوطلب هلال احمر بدون مداخلات میدانی، حقوقی و قضایی خواهد بود.

قوسیان مقدم ادامه داد: در این طرح ارزیابی و نظارت بر اماکن تهیه و توزیع واحدهای صنفی، ادارات، مراکز ارائه خدمات مردمی، نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی ادارات، بانک‌ها، مدارس، محل‌های تجمع، بازارها و میادین میوه و تره‌بار با بهره‌گیری از لیست‌های مرتبط با هر صنف که توسط کارشناسان بهداشت محیط مراکز جامع خدمات سلامت در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته، انجام می‌شود. در عین حال همکاری در آموزش عمومی کسبه، اصناف و ...، همکاری در ضدعفونی اماکن و معابر و محل‌های تجمع و همکاری با تیم‌های مراقبت و حمایت از دیگر اقداماتی است که از سوی جمعیت هلال احمر در این طرح انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح جمعیت هلال احمر بر همکاری حداکثری سازمان‌های داوطلبان، امداد و نجات و معاونت‌های درمان، توانبخشی و آموزش و همچنین سازمان تدارکات پزشکی با سازمان جوانان هلال احمر تاکید دارد، گفت: با توجه به اهمیت اجرای این طرح برای قطع زنجیره انتقال بیماری کووید_۱۹، تمام بخش‌ها و منابع جمعیت، چه از نظر ظرفیت داوطلبی و امکانات شرکت‌ها و چه در حوزه سازمان‌ها برای پشتیبانی از این طرح آماده‌اند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: