کد خبر: ۲۶۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - 2020November 29
تشکیل کمیته علمی با حضور نخبگان و افراد صاحب تجربه در طب سنتی، از همان ابتدا در دستور کار دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت قرار گرفت.
شفاآنلاین>سلامت>سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، در ارتباط با بهره گیری از ظرفیت های طب ایرانی در نظام سلامت کشور، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شفاآنلاین:نفیسه حسینی یکتا، روز یکشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در ارتباط با جایگاه طب ایرانی در نظام سلامت کشور، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در ابتدا، توضیحاتی پیرامون طب ایرانی ارائه داد و نسبت به برخی موضع گیری ها در برخورد با طب ایرانی، نکاتی را متذکر شد.

حسینی یکتا با عنوان این مطلب که از ابتدای شیوع کرونا در کشور بر استفاده از ظرفیت‌های ممکن و موجود در نظام سلامت تاکید شد، گفت: تشکیل کمیته علمی با حضور نخبگان و افراد صاحب تجربه در طب سنتی، از همان ابتدا در دستور کار دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت قرار گرفت.

وی از تدوین محتواهای علمی در این کمیته خبر داد و افزود: استفاده از تجربیات بین المللی، یکی دیگر از برنامه‌های دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در دوران کرونا بوده است. به طوری که با برگزاری وبینارهای مختلف در زمینه طب سنتی، توانسته‌ایم از این تجربیات استفاده کنیم.

حسینی یکتا ادامه داد: کمک به تاب آوری کادر درمان و همچنین کمک درمانی طب ایرانی ویژه پزشکان را منتشر کرده‌ایم.

سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، از هدفمند کردن کارآزمایی های بالینی در حوزه طب سنتی خبر داد و گفت: در همین زمینه تاکنون ۸۵ مورد کارآزمایی بالینی طب سنتی و گیاهان دارویی در سامانه IRCT ثبت شده که ۱۹ مورد کارآزمایی بالینی در فاز نهایی قرار دارد.

وی افزود: هدف طب سنتی در مسیر پیش رو، کمک به نظام سلامت است. از همین رو، اولین مرکز ارائه خدمات طب سنتی ویژه بیماران کرونا با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، راه اندازی و مورد اقبال مردم نیز قرار گرفته است. به طوری که تلفیقی از همکاران طب سنتی و متخصصین عفونی در کنار هم، به بیماران خدمات می‌دهند.

حسینی یکتا گفت: پیش بینی می‌کنیم با راه اندازی این مراکز در سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، شاهد ارائه درمان‌های مناسب به بیماران کرونایی باشیم تا بازار سودجویی و مدعیان دروغین در این حوزه، برچیده شود.

سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، در واکنش به مشکلاتی که عطاری ها در زمینه سودجویی از طب سنتی ایجاد می کنند، افزود: عطاری ها به عنوان مراکز فروش گیاهان دارویی مجوز ارائه خدمت دارند، اما روش داروهای ترکیبی و…، در حیطه وظایف آنها نیست.

تکمیل می‌شود…
برچسب ها: کرونا ، درمان ، کرونا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: