کد خبر: ۲۶۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - 2020November 29
مدیران پرستاری ضمن نظارت بر کیفیت خدمات مراقبت‌های پرستاری با استفاده از معیارهای مشخص در این حوزه با ابزارهایی مانند تشویق و تکریم روحیه پرستاران را ارتقا داده و حفظ کنند.
شفاآنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزارت بهداشت تلاش های شبانه روزی مدافعان سلامت در مدیریت کووید ۱۹ را ستود و گفت: نقش جامعه پرستاری در مدیریت این بیماری بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش شفاآنلاین:مریم حضرتی، در نشست مجازی مدیران پرستاری کشور، افزود: نقش جامعه پرستاری در مدیریت این بیماری بر کسی پوشیده نیست و در این راه پرستاران زیادی به کرونا مبتلا شده و تعدادی از این عزیزان را از دست دادیم و امروز مردم و مسئولان ما همگی قدردان خدمات پرستاران هستند.


وی با اشاره به فشار کاری پرستاران در پاندمی کرونا و ابتلای تعدادی از پرستاران به کرونا و کمبود نیروی پرستار، گفت: مدیران پرستاری ضمن نظارت بر کیفیت خدمات مراقبت‌های پرستاری با استفاده از معیارهای مشخص در این حوزه با ابزارهایی مانند تشویق و تکریم روحیه پرستاران را ارتقا داده و حفظ کنند.


حضرتی از طرح عملیاتی کمیته تنفسی در بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: طرح عملیاتی کمیته تنفسی در معاونت پرستاری در حال بررسی و پیگیری است و به زودی ارائه خواهد شد. اگرچه بسیاری از دانشگاه‌ها در این خصوص اقدامات خوبی را انجام داده اند اما در این طرح بنا داریم با استفاده از تجربیات و پیشنهادات دانشگاه‌ها طرح پخته و جامعی را ارائه کنیم.


معاون پرستاری وزارت بهداشت، همچنین از آموزش ۵ هزار پرستار ویژه ICU جنرال و ICU تخصصی خبر داد و گفت: این آموزش‌ها به صورت تئوری و عملی خواهد بود که آموزش‌های تئوری آن به صورت مجازی انجام خواهد شد و آموزش عملی آن نیز با هماهنگی دانشگاه‌ها در سراسر کشور انجام می‌شود.


حضرتی با اشاره به طرح شهید قاسم سلیمانی در کنترل و مدیریت کرونا، گفت: این طرح محله محور و خانواده محور به صورت مشترک از سوی وزارت بهداشت، سازمان بسیج، هلال احمر و گروه‌های مردمی برای مقابله با همه‌گیری کرونا اجرا می‌شود.


وی، هدف اصلی طرح را مدیریت و کنترل اپیدمی ویروس کرونا از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیروهای بسیج دانست و اظهار داشت: تشدید نظارت بر شیوه نامه‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده، هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند و آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از اهداف این طرح است.


معاون پرستاری افزود: حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری از دیگر راهبردهای مصوب در اجرای طرح شهید سلیمانی است.


حضرتی با بیان اینکه تدوین طرح ردیابی ویروس در بیماران بستری و انجام قرنطینه هوشمند در دستور کار معاونت پرستاری قرار دارد، گفت: در این طرح که با همکاری معاونت بهداشت و معاونت درمان اجرا خواهد شد افراد در تماس و مناطقی که این بیماران در ارتباط بوده اند شناسایی و قرنطینه هوشمند صورت می‌گیرد.

برچسب ها: کمیته ، تنفسی ، بیمارستان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: