کد خبر: ۲۶۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - 2020November 28
وضعیت آمار فوتی ها دو تا سه هفته دیگر نمایان خواهد شد. با توجه به اینکه ورودی به بیمارستان ها کم شده است، انتظار می رود آمار فوتی ها نیز کم شود.
 شفاآنلاین>سلامت>سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، به ارائه تازه ترین وضعیت بیماری و همچنین اعمال محدودیت ها و پروتکل ها در کشور پرداخت.

 به گزارش شفاآنلاین:علیرضا رئیسی، در ارتباط زنده با شبکه خبر، به جزئیات جلسه صبح شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: در این جلسه گزارشی از روند درمان بیماران کرونایی و اقدامات ۹ ماه گذشته، ارائه و تحلیل شد.

وی با اشاره به روند مطلوب مراقبت از بیماران در بیمارستان ها طی ماه های گذشته که با بیماری کرونا مواجه بوده ایم، افزود: بعد از اعمال تعطیلی های دو هفته ای، مردم در رعایت پروتکل ها و محدودیت ها بسیار خوب عمل کردند و باعث شدند وضعیت شهرها تغییر کند.

رئیسی با اعلام اینکه از ۱۶۰ شهر و شهرستان قرمز وضعیت ۱۴۵ شهر رو به کاهش است، گفت: در خصوص ۸۹ شهر قبلی، به جز دو شهر همه از حالت قرمز خارج شده و نارنجی یا زرد شده اند.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، در ارتباط با وضعیت مرگ و میرهای کرونایی در کشور، افزود: وضعیت آمار فوتی ها دو تا سه هفته دیگر نمایان خواهد شد. با توجه به اینکه ورودی به بیمارستان ها کم شده است، انتظار می رود آمار فوتی ها نیز کم شود.

وی تاکید کرد: نکته ای که نباید دوباره فریب بخوریم این است که فکر نکنیم دیگر کار خاصی نکنیم. باید همچنان، ماسک بزنیم و فاصله گذاری را جدی بگیریم.

رئیسی گفت: مردم باید از حضور در مراسم ها به ویژه در فضاهای بسته خودداری کنند. با توجه به سرد شدن هوا و کاهش تهویه، این وضعیت می تواند برای شیوع بیماری بسیار موثر باشد.

وی با اعلام اینکه میزان تست ها تا پایان این ماه به روزی ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار مورد خواهد رسید، افزود: با توجه به سامانه رصد آزمایش ها، در ۴ روز اخیر از حضور ۱۷۴۸ نفر مثبت کرونایی که قصد سفر هوایی داشتند، جلوگیری شد.

رئیسی بر الزام همراه داشتن کارت ملی برای گرفتن خدمت تاکید کرد و گفت: با کارت ملی، اگر آزمایش فرد مثبت باشد، قابل چک کردن است.

وی با اعلام اینکه ادارات دولتی همه تعطیل هستند مگر اینکه الزامی به حضور بعضی از نیروها باشد، افزود: سامانه و برنامه ای داریم که بر همین اساس، دوشنبه همین هفته مجدداً وضعیت شیوع بیماری در شهرهای قرمز رصد خواهد شد و اگر همچنان قرمز باشند محدودیت ها ادامه خواهد داشت و اگر تبدیل به نارنجی یا زرد شده باشند، مطمئناً نحوه محدودیت ها تغییر خواهد کرد.

برچسب ها: تعطیلی ، قرمز ، بیمارستان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: