کد خبر: ۲۶۸۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - 2020November 28
بسیاری از افراد که دچار بیماری کرونا شده اند در اولین علائم خود دچار اختلالات روانی شده اند و با این علائم به وجود ویروس کرونا پی برده اند.
شفاآنلاین>سلامت>دکتر جواد ستاره، متخصص اعصاب و روان با حضور در برنامه پزشک شما از شبکه شما در مورد اختلالات افسردگی صحبت کرد.

به گزارش شفاآنلاین:با شیوع ویروس کرونا مشکلات اعصاب و روان در افراد بیشتر شده است و این مشکلات به شدت بر زندگی همه مردم تاثیر گذار بوده و باید برای رفع آن تلاش کرد.

بسیاری از افراد که دچار بیماری کرونا شده اند در اولین علائم خود دچار اختلالات روانی شده اند و با این علائم به وجود ویروس کرونا پی برده اند.

علائم افسردگی، غمگینی، ناراحتی روحی و.. در بسیاری از افراد به علت وجود کرونا است و فرد با این تصور که این علائم ویروس نیست نسبت به آزمایش اقدام نمی کنند و عده ای نیز دست به انکار کردن بیماری می زدند.

استفاده از ماسک در افرادی که دچار اختلالات روانی بوده اند مضر است و ناخودآگاه احساس تنگی نفس می کنند و در طولانی مدت مشکلات اعصاب و روان شدید برای فرد ایجاد می شود.

گاهی نیز عوامل بیرونی باعث می شود فرد دچار اضطراب شود و نیازی به مراجعه به روانپزشک نیست .

قبل از شروع درمان باید علت های وجود اضطراب بررسی شود و بعد از آن به پزشک مراجعه کرد.

اکثر اختلالات روانی بدون دارو درمان می شود و فقط در موارد خاص نیاز به دارو دارد.

استفاده دارو در اختلالات روانی در بسیاری از مواقع کار درمان را دشوار تر می کند به همین جهت است که فرد به هیچ عنوان نباید از قرص های روانی و داروهای خواب بدون تجویز پزشک استفاده کند.

بسیاری از افراد با وجود ویروس کرونا دچار افسردگی مزمن می شوند و این نوع افسردگی مانند دیابت است و تشخیص آن بسیار دشوار است.

در ایام کرونا افراد میانسال بیشتر دچار افسردگی و اضطراب شده اند.

ضد عفونی کردن و شست و شو زیادی در این ایام خبر از مشکلات روانی جدی دارد و باید قبل از وخیم شدن این شرایط اقدام به درمان کرد.

به هیچ عنوان نباید خواب شب را حذف یا کم کنیم، اکثر افراد در ایام قرنطینه شب را بیشتر بیدار می مانند و روز را برای خواب ترجیح می دهند که این روش باعث اختلالات روانی آن ها شده است.

روش زندگی افراد در روزهای کرونا باید همانند روال عادی باشد تا در اعصاب و روان فرد تاثیر گذار نباشد.

طبق آزمایش های انجام شده؛ افرادی که کمتر می خوابند بیشتر دچار بیماری کرونا می شوند.

افرادی که در هفته اول درگیری با ویروس کرونا دچار بی خوابی می شوند مدت ماندگاری و مرگ و میر بیشتری را شامل می شوند.

برچسب ها: کرونا ، افسردگی ، غمگین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: