کد خبر: ۲۶۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - 2020November 28
با اقدامات و محدودیت‌های انجام گرفته تغییرات قابل توجهی در میزان ترددهای مردم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و درمانی رخ داده به‌طوری که ترددهای سطح کشور حدود ۳۵ درصد کاهش یافته است.
شفاآنلاین>سلامت>معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران با همکاری چند کشور اقدامات اولیه را برای تولید واکسن کرونا انجام داده که این مهم به محض نهایی شدن اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد. 
به گزارش شفاآنلاین:ایرج حریرچی درخصوص ساخت واکسن کرونا گفت: هم اکنون در حال ساخت واکسن کرونا در کشورمان هستیم که چهار مورد آن طی روزهای اخیر به سازمان جهانی بهداشت ارائه شده به‌طوری که آنها از پیشرفت‌های محققان و دانشمندان ایرانی شگفت‌زده شده‌اند. اقدامات لازم برای ساخت واکسن کرونای ایرانی در حال انجام است که از هفته‌های آینده وارد فاز انسانی و پس از این مرحله وارد مراحل بعدی خواهد شد. وی درخصوص آخرین وضعیت کرونایی کشور نیز گفت: با اقدامات و محدودیت‌های انجام گرفته تغییرات قابل توجهی در میزان ترددهای مردم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و درمانی رخ داده به‌طوری که ترددهای سطح کشور حدود ۳۵ درصد کاهش یافته است. معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همچنین در ارتباط با تشدید بیماری کرونا در فصل زمستان واعمال محدودیت های دیگر نیز افزود: اعمال محدودیت‌های دیگر بستگی به شرایط کنونی بیماری در کشور دارد و در این میان سلامت مردم در اولویت قرار دارد. این مسئول بهترین راهکار برای کنترل ویروس کرونا را همدلی، همکاری مردم به ویژه جلوگیری از دورهمی‌های خانوادگی، عنوان کرد و گفت: در صورت نیاز محدودیت‌ها افزایش و یا کاهش خواهد یافت. وی در ارتباط با بهبودی وضعیت کادر درمان کشور خاطرنشان کرد: در این راستا اقداماتی برای افزایش حقوق و نیروی انسانی در بخش بهداشت و درمان، نسبت به سال گذشته انجام گرفته اما هنوز به مرحله رضایت بخشی نرسیده‌ایم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: