کد خبر: ۲۶۸۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - 2020November 23
محققان معتقدند بهتر است افراد ناقل بیماری کرونا شناسایی و تنها همان افراد قرنطینه شوند.
شفاآنلاین>سلامت> این محققان بر اساس نتایج تحقیقات جدید خود می گویند: به جای اینکه به همه بگوییم در خانه بمانید تا مطمئن شوید فرد بیمار، بیماری را به شما منتقل نمی‌کند، بهتر است افراد آلوده به کووید-۱۹ را شناسایی و فقط آنها را در خانه قرنطینه کرد.

به گزارش شفاآنلاین:محققان آمریکایی در نتیجه مطالعه‌ای که به تازگی منتشر شده است، ادعا می‌کنند که آزمایش مکرر و سریع کرونا می‌تواند گسترش کووید-۱۹ را طی چند هفته ریشه کن کند.

این مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه «کلرادو بولدر» و دانشگاه «هاروارد» در آمریکا انجام شده است، نشان می دهد که تکرار آزمایش نسبت به حساسیت در مهار گسترش ویروس کرونا که موجب اعمال دستورهای در خانه ماندن برای از بین بردن کووید-۱۹ می شود، بسیار مهم تر است.

«دانیل موره» استاد علوم رایانه در دانشگاه کلرادو بولدر گفت: یافته بزرگ مطالعه ما این است زمانی که مساله بهداشت عمومی مطرح است، بهتر است که آزمایشی با حساسیت کمتر و نتیجه بیشتر داشته باشیم تا اینکه منتظر بمانیم فردا آزمایش دقیق تری به دست آوریم.

وی افزود: به جای اینکه به همه بگوییم در خانه بمانید تا مطمئن شوید که فرد بیمار، این بیماری را به دیگری منتقل نمی کند بهتر است تنها افراد آلوده به کووید-۱۹ را پیدا و آنها را در خانه قرنطینه کرد. 

محققان در این مطالعه به بررسی این موضوع پرداختند که آیا حساسیت آزمایش و تکرار آزمایش  برای مهار گسترش کووید-۱۹ از مهمترین عوامل هستند یا خیر. 

این مطالعه که در مجله Science Advances منتشر شده است، توضیح می دهد که بار ویروسی در بدن در جریان عفونت، یعنی زمانی که افراد علائم دار می شوند و زمانی که قابلیت سرایت این بیماری را به دیگران پیدا می کنند، افزایش و کاهش می یابد. 

نتایج غربالگری با انواع مختلف آزمایش ها در سه سناریوی فرضی روی ۱۰ هزار نفر، در یک مجموعه دانشگاهی ۲۰ هزار نفری و در یک شهر ۸.۴ میلیون نفری نشان داد که تکرار آزمایش نسبت به حساسیت آن برای متوقف کردن گسترش ویروس بسیار مهم تر است.

نتایج این مطالعه نشان داد که در تعداد جمعیت برابر، آزمایش سریع نسبت به آزمایش کندتر و حساس تر PCR ، همواره بهتر موجب کاهش انتقال عفونت شده است.

آنها افزودند: این موضوع به این دلیل است که حدود دو سوم افراد آلوده بدون علامت هستند و تا زمانی که علائم بروز کنند همچنان در حال گسترش ویروس هستند.

محققان گفتند: این مقاله یکی از اولین مقاله هایی است که نشان می دهد در مورد حساسیت آزمایش باید نگرانی کمتری داشت و زمانی که مساله بهداشت عمومی مطرح است، اولویت باید تکرار آزمایش و پیشگیری از چرخش ویروس باشد.
برای تشخیص عفونت، آزمایش های آنتی ژن در مقایسه با آزمایش PCR، به حدود هزار برابر بار ویروسی بیشتری نیاز دارند.

این در حالی است که قابلیت تشخیص این ویروس توسط آزمایش موسوم به RT-PCR در مقایسه با آزمایش PCR حدود ۱۰۰ برابر است.

آمریکا، اروپا و آسیا به صورت گسترده از آزمایش‌های RT-PCR استفاده می‌کنند. اگرچه این آزمایش‌های استاندارد، مقیاس‌پذیری بالایی دارند اما بزرگترین محدودیت آنها این است که برای انجام دادن آنها، تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز است.

آزمایش  PCR نیز به پنج تا ۱۰ هزار نسخه RNA ویروسی در هر میلی لیتر نمونه خون نیاز دارد و این امر باعث می شود ویروس خیلی زود یا خیلی دیر تشخیص داده شود.
برچسب ها: ناقل ، قرنطینه ، کرونا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: