کد خبر: ۲۶۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - 2020November 23
در حالی که هم اکنون گسترش شیوع ویروس کرونا فراتر از «‌ موج اول » در بهار و « موج دوم » در‌ تابستان ادامه دارد ، فرسایش نظام پزشکی به چالش جدی در آمریکا تبدیل شده است.




شفاآنلاین>سلامت> روز بیست و یکم نوامبر شمار مبتلایان در آمریکا از مرز دوازده میلیون نفر گذشته است. همچنین شمار مبتلایان روزانه در این کشور نزدیک به دویست هزار نفر رسیده است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا ،‌ برای پیشگیری گسترده شیوع ویروس کرونا از مردم درخواست کرد که از رفتن به مسافرت خودداری کنند. اما با توجه به تعطیلات پیش رو در آمریکا به مناسبت روز شکر گذاری انتظار می رود شمار مبتلایان بیش از پیش افزایش یابد. 

به گزارش شفاآنلاین:به نقل از دانشگاه جان هاپکینز ، ‌شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا تا ساعت پنج بعد از ظهر روز بیست و یکم نوامبر به بیش از 12 میلیون 38 هزار نفر رسیده است. شمار مبتلایان آمریکا حدود بیست درصد از کل مبتلایان جهان را تشکیل می دهد. همچنین شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا در آمریکا به بیش از 255 هزار نفر رسیده است. این در حالی است که شمار جان باختگان در سراسر جهان بیش از یک میلیون 377 هزار نفر است. 
در حالی که هم اکنون گسترش شیوع ویروس کرونا فراتر از «‌ موج اول » در  بهار  و « موج دوم » در‌ تابستان ادامه دارد ، فرسایش نظام پزشکی به چالش جدی در آمریکا تبدیل شده است. به گزارش « پروژه ردیابی کووید » که وضعیت شیوع ویروس کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می کند ، تعداد بیماران بستری در روز بیست و یکم نوامبر 83 هزار 227 نفر بوده که این تعداد بیماران بستری در یک روز تاکنون در آمریکا سابقه نداشته است. به گزارش خبرگزاری رویترز ، ‌هم اکنون در بیش از بیست ایالت آمریکا محدودیت هایی مانند ممنوعیت فعالیت های تجاری به جز صنایع ضروری و همچنین قرنطینه خانگی شبانه اعمال می شود. اما با این حال ، تعطیلات اواخر ماه نوامبر به مناسبت روز شکر گذاری زمینه را برای مسافرت و جمع شدن خانواده ها و دوستان فراهم می کند و ممکن است همین امر موجب گسترش دوباره شیوع ویروس کرونا در آمریکا شود. 
 مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا «‌ توصیه های جدی »‌ برای خودداری افراد از انواع سفرها در  طول تعطیلات شکرگذاری منتشر کرده است. فرمانداران هفت ایالت از جمله ویسکانسین ، مینه سوتا ،‌ اوهایو ، کنتاکی و میشیگان در غرب آمریکا از شهروندان خواسته اند که مراسم شکرگذاری را با افراد غیر خانواده برگزار نکنند. اما با این حال این توصیه ها یک دستور اجباری نیست و به همین علت به نظر می رسد که تاثیر این توصیه ها بسیار محدود باشد. کانون جهانگردی آمریکا پیش بینی کرده است که تعداد مسافران هوایی در تعطیلات شکرگذاری چهل و هفت و نیم درصد در مقایسه با سال 2019 کاهش خواهد یافت و به دو میلیون 400 هزار نفر خواهد رسید. منبع:نیکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: