کد خبر: ۲۶۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - 2020November 23
شیوع ویروس کرونا از ماه سپتامبر بار دیگر در ایران گسترش یافته است و به تازگی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به بیش از 13 هزار نفر در روز رسیده است. بنابراین دولت ایران برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از روز بیست و یکم نوامبر محدودیت های جدید در نقاط مختلف کشور اعمال کرده است.



شفاآنلاین>سلامت> به همراه گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان ، شیوع این بیماری در ایران هم بار دیگر گسترش یافته است. از روز بیست و یکم نوامبر همه کسب و کارهای تجاری به جز فروشگاه هایی که مایحتاج روزانه شهروندان را تامین می کنند ، در تهران ‌تعطیل و افزون بر این رانندگی شبانه هم در پایتخت این کشور ممنوع شده است.  رانندگانی که منع تردد شبانه را رعایت نکنند ، جریمه خواهند شد. 

به گزارش شفاآنلاین: شیوع ویروس کرونا از ماه سپتامبر بار دیگر در ایران گسترش یافته است و به تازگی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به بیش از 13 هزار نفر در روز رسیده است. بنابراین دولت ایران برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از روز بیست و یکم نوامبر محدودیت های جدید در نقاط مختلف کشور اعمال کرده است.  

در تهران همه مغازه ها و فروشگاهها به جز مغازه ها و فروشگاهایی که مایحتاج روزمره شهروندان مانند غذا و دارو را تامین می کنند ، برای مدت حداقل دو هفته تعطیل شده است. به این ترتیب بسیاری از کسب و کارها در خیابان های بخش مرکزی تهران تعطیل شدند. همچنین از ساعت نه شب تا چهار صبح تردد خودروها به جز وسایل نقلیه عمومی در تهران ممنوع شده است و رانندگانی که منع عبور شبانه را رعایت نکنند ، به مبلغ ده میلیون ریال ( حدود چهار هزار ین ) جریمه خواهند شد.
 
مردی پنجاه و پنج ساله در تهران درباره محدودیت های وضع شده گفت:« سلامتی بسیار مهم است و لازم بود که تدابیری اتخاذ شود. اما با این حال ، اگر کار نکنیم هیچ دستمزدی وجود نخواهد داشت و این اقدامات جدید زندگی شهروندان را تحت فشار قرار می دهد. » مرد دیگری که تولیدی پوشاک دارد ، در همین زمینه گفت:«‌ با بسته شدن فروشگاههای پوشاک کار من هم کاملا تعطیل شده است. هیچ کاری هم نمی توانم انجام بدهم. »‌ رشد منفی در اقتصاد ایران به علت تحریم های دولت ترامپ همچنان ادامه دارد. اقتصاد ایران هم اکنون به علت تورم ناشی از افت ارزش پول رایج این کشور در وضعیت بدی قرار گرفته است و به همین علت نگرانی هایی مطرح است مبنی بر اینکه محدودیت های جدید تاثیر مخربی بر زندگی شهروندان خواهد گذاشت.ان اچ کی 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: