کد خبر: ۲۶۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - 2020November 22
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، با اشاره به آغاز دو هفته تعطیلی برای کنترل بیماری کرونا در کشور، توضیحاتی ارائه داد.
شفاآنلاین>سلامت>علیرضا رئیسی، ، در ارتباط با آثار تعطیلی‌های دو هفته‌ای در کشور، گفت: آنچه این روزها بیشتر نگران کننده شده است، انتقال خانوادگی این بیماری است.

به گزارش شفاآنلاین: رئیسی با عنوان این مطلب که روز اول رعایت پروتکل‌ها در کشور جای تقدیر و تشکر از مردم دارد، افزود: آنچه از گزارش‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به ما رسیده است، رعایت پروتکل‌ها خیلی خوب بوده است و امیدواریم همین طور ادامه یابد.

رئیسی گفت: یکی از موضوعات مصوب در ستاد ملی مبارزه با کرونا، ممنوعیت تردد در ساعت ۲۱ تا ۴ صبح بود که نهایی شد.

وی از راه اندازی سیستم هوشمند برای جلوگیری از ورود افراد بیمار به محل‌های پر تجمع خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم از ورود افراد مبتلا به کرونا به اماکن شلوغ و پر رفت و آمد، زیارتگاه‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی و…، جلوگیری شود.

رئیسی با عنوان این مطلب که در وضعیت بحرانی بیماری قرار داریم، گفت: در شرایطی هستیم که ایجاد محدودیت‌ها، اختیاری نیست.

وی ادامه داد: مثلاً برخی مشاغل که در شب همچنان فعال هستند مثل سوپرمارکت‌ها و…، بهتر است همان ساعت ۲۱ ببندند، زیرا این شرایط برای دو هفته است و همه باید همکاری کنیم.

رئیسی با اشاره به ثمرات ایجاد محدودیت‌ها، گفت: برای ۴۳ شهر در پنج آبان محدودیت ایجاد کردیم که ۴۰ شهر سیر نزولی بیماری را طی می‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد که ایجاد محدودیت‌ها، آثار خوبی بر جای می‌گذارد که همگی باید رعایت کنیم.

وی با عنوان این مطلب که بالغ بر ۵۳ میلیون جمعیت در ۱۶۰ شهر سکونت دارند، افزود: ۱۰ درصد افراد مبتلا مسئول ابتلای ۸۰ درصد جمعیت کشور هستند.

رئیسی با اشاره به وجود ۷۲۰۰ کارشناس بهداشت محیط در کشور، گفت: این کارشناسان به همراه نیروهای دیگر از سایر نهادها و دستگاه‌ها، بر رفتارهای بهداشتی نظارت دارند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که تولید کیت تشخیص سریع آغاز شده است، افزود: تست PCR روزانه نیز از ۲۰ هزار مورد به روزانه ۴۲ هزار تست رسیده است.

رئیسی، از ایجاد قرنطینه معکوس برای جلوگیری از بیمار شدن افراد نیازمند خبر داد و گفت: این برنامه برای کسانی اجرا می‌شود که توانایی مراقبت از خودشان را ندارند که در قالب طرح محله و خانواده محور اجرا می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، تاکید کرد: قرنطینه معکوس برای افراد سالم اجرا می‌شود که مانع از بیمار شدن آنها بشویم. این افراد کسانی هستند که شاید توانایی مالی برای مراقبت از خود ندارند.

وی در ارتباط با روند ادامه تعطیلی‌ها در کشور، گفت: این تعطیلی‌ها تا زمان خارج شدن شهرها از وضعیت قرمز تداوم پیدا می‌کند.
برچسب ها: هوشمند ، نظارت ، کرونا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: