کد خبر: ۲۶۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - 2020November 22
سازمان جهانی بهداشت :
سازمان جهانی بهداشت روز بیستم نوامبر با تجزیه و تحلیل داده های آزمایش بالینی بیماران بستری در سراسر جهان اعلام کرد ،‌ داروی رمدسیویر نه تنها مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا را کاهش نمی دهد ، بلکه ضروت استفاده از تنفس مصنوعی هم همچنان به قوت خود باقی است و افزون بر اینها هیچ تاثیر قابل توجه در کاهش زمان بهبود علائم بیماری هم ندارد.




شفاآنلاین>سلامت> سازمان جهانی بهداشت درباره داروی ضد ویروسی رمدسیویر که در ژاپن هم به عنوان داروی درمان بیماری کرونا تایید شده است ، با اشاره به اینکه:«‌‌ بر اساس نتایج آزمایش بالینی که در نقاط مختلف جهان صورت گرفته است ، داروی رمدسیویر تاثیر چندانی در کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی ندارد. » اعلام کرد که تجویز این دارو به بیماران بستری توصیه نمی شود. اما «‌ گیلیاد »‌ شرکت دارویی تولید کننده رمدسیویر اعلام کرد که این دارو مدت زمان بهبودی بیماران را به طور قابل توجه کاهش می دهد. 

به گزارش شفاآنلاین:سازمان جهانی بهداشت روز بیستم نوامبر با تجزیه و تحلیل داده های آزمایش بالینی بیماران بستری در سراسر جهان اعلام کرد ،‌ داروی رمدسیویر نه تنها مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا را کاهش نمی دهد ، بلکه ضروت استفاده از تنفس مصنوعی هم همچنان به قوت خود باقی است و افزون بر اینها هیچ تاثیر قابل توجه در کاهش زمان بهبود علائم بیماری هم ندارد. سازمان جهانی بهداشت همچنین خاطرنشان کرد:« تجویز داروی رمدسیویر به بیماران بستری صرف نظر از علائم خفیف یا شدید توصیه نمی شود. »‌ سازمان غذا و داروی آمریکا ماه مه امسال تجویز داروی رمدسیویر را در موارد اضطراری تایید کرد و ماه گذشته در آمریکا و ژاپن  به طور رسمی داروی رمدسیویر به عنوان دارویی موثر در درمان ویروس کرونا تایید شده است. 
 شرکت داروسازی گیلیاد با انتشار بیانه ای درباره دستور العمل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد ،‌ تجویز داروی رمدسیویر از دستور العمل های درمانی بسیاری از کشورهای پیشرفته مانند آمریکا ، ژاپن ، ‌انگلستان و آلمان است که به عنوان داروی استاندارد در درمان بیماران بستری شناخته می شود. توصیه کادر درمان به تجویز داروی رمدسیویر بر اساس شواهد قوی از آزمایش های بالینی صورت گرفته است. شرکت داروسازی گیلیاد در بخش دیگری از این بیانیه خاطرنشان کرد:« تاثیراتی مانند کاهش قابل توجه در مدت زمان بهبودی بیماران به نفع موسسات پزشکی است. متاسفانه سازمان جهانی بهداشت این شواهد را نادیده گرفته است. هم اکنون که شمار بیماران در سراسر جهان رو به افزایش است ، داروی رمدسیویر به عنوان نخستین و تنها داروی درمانی تایید شده پزشکان در حدود پنجاه کشور جهان است. » 
 رمدسیویر هم اکنون تنها داروی مورد تایید وزارت بهداشت ژاپن است که رشد ویروس کرونا را سرکوب می کند. وزارت بهداشت ژاپن درباره دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد:«‌ ژاپن هیچ برنامه ای برای بررسی دوباره تایید رمدسیویر ندارد. زیرا داده های آزمایش بالینی که تجویز داروی رمدسیویر را تایید کرده هنوز رد نشده است. » کاتسو نوبو کاتو ،‌ دبیر اول کابینه ژاپن ،‌ پس از جلسه هیات دولت در مصاحبه مطبوعاتی درباره دستور العمل سازمان جهانی بهداشت گفت:«‌تاکنون ثابت نشده است که رمدسیویر تاثیر بر درمان بیماری کرونا ندارد. همچنین شواهد کافی برای موثر بودن داروی رمدسیویر در درمان بیماری کرونا وجود دارد و نیاز به بازنگری دوباره این دارو نیست. » همچنین یودای ایزومو ،‌ مدیر گروه داروهای تنفسی مرکز پزشکی صلیب سرخ ژاپن در منطقه شیبویا توکیو که تاکنون با تجویز رمدسیویر بیماران کرونایی را درمان کرده است ، در همین زمینه گفت:«‌ از آنجا که این دارو در ژاپن تایید شده است ، ‌تاکنون تقریبا به چهل بیمار کرونایی داروی رمدسیویر تجویز شده است و این دارو در کاهش زمان بهبود و کاهش استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی موثر بوده است. من می دانم که داروی رمدسیویر بسیار گران و ممکن است به همین علت سازمان جهانی بهداشت توصیه کرد که از این دارو استفاده نشود. اما زندگی بسیار با ارزش تر از پول است. تا زمانی که داروی موثرتری در درمان بیماری کرونا تولید نشود ، ما همچنان به استفاده از داروی رمدسیویر ادامه خواهیم داد. » ان اچ کی 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: