کد خبر: ۲۶۸۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - 2020November 22
دكتر عبدالله ناصري،در واكنش به استعفاي دكتر ملك زاده ،خواستار استعفاي وزير بهداشت شد.


شفاآنلاين :دكتر عبدالله ناصري،در واكنش به استعفاي دكتر ملك زاده ،خواستار استعفاي وزير بهداشت شد.

جناب دکتر سعید نمکی                      
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با سلام و احترام                              
در آغاز علت نامه نگاری را اشاره کنم: اینجانب به عنوان معلم دانشگاه و یک کنشگر سیاسی-مدنی کاشانی‌الاصل که شما هم از آن دیار هستید، لازم دیدم چند نکته را بیشتر خطاب به همشهریانی بیان کنم که همیشه شاهد مدیران عالی و سیاست ورزان مرد و موفق بوده‌اند، از محتشمی پور وزیر کشور مهندس موسوی سرافراز تا محلوجی وزیر معادن مرحوم هاشمی و از حجاریان و شامخی تا آرمین.

آقای وزیر!                                  
انتخاب جنابعالی به جای دکتر قاضی زاده هاشمی از سوی رییس جمهور، از همان ابتدا نظر کادر فرزانه سلامت و درمان را به خود جلب کرد. صلاحیت ارزیابی آن دغدغه ها با متخصصان طب، اما بعد از کرونا شما دیگر تنها یک وزیر متخصصان نبودید و در تور داوری مردم افتادید، لذا  به آگاهی‌تان می‌رسانم:

۱- از زمان اعلام با تاخیر شیوع کرونا و میدان‌داری مبارزه با کرونا از سوی شما، همه پزشکان با سواد و مدرن داخل و خارج ایران از بی تدبیری شگفت‌تان گفتند و دریغ از یک گوش وزیر که بشنود.

۲-حمایت غیرعالمانه و نابخردانه شما  از طب سنتی که معرکه داران اصلی اش شیوخ شیاد و بعضی روضه خوان های آغشته به جهل مقدس بودند اعجاب انگیز و مورد‌ اصلی اعتراض عالمان طب بود.                                                 

۳- توجه بیشتر حضرتعالی به مداهنت  و تملق مافوق که هرگز مقبول آنها نبود تا مدیریت علمی مقابله با کرونا، بیش از کرونا مردم و کادر با شرف سلامت را مجروح و مصدوم کرد.

۴- وجود فرزانگان و نوادری مثل ملک‌زاده، نوبخت، معین، ظفرقندی، محرز، مردانی، زمانی و ... فرصتی بود و هست تا گامی برای کاهش رنج مردم بردارید اما دریغ و افسوس از یک فرصت سازی وزیر.                                         

۵- دکتر ملک‌زاده که چهره جهانی، با سابقه وزارت و سال‌های متعددی عضو تیم ویژه پزشکی رهبر بوده نیازی به تمجید و دفاع ندارد. آزادمنشی و شجاعت او موجب شده تا با نگاه علمی سلامت مردم را فریاد کند، چه ضرورت همکاری با نهادهای پزشکی جهانی و چه انتقاد از سیاست نادرست پزشکی دولت احمدی نژاد باشد.

۶- ظاهرا رسانه‌های امنیتی-نظامی طرفدار طب شیادی سنتی که جان مردم دغدغه شان نیست شروع به خزعبلات و دروغ سازی کرده‌اند و شهره آن که این با
چراغ سبز شماست. مراقب خود باشید، فضای مجازی با همه خوبی هایش، بی‌رحم است و وجدان جامعه مدنی هشیار.

۷- بی تدبیری آقای وزیر در مدیریت که حتما دغدغه رییس جمهور نیست و تأثیر وحشتناک آن بر ذخیره انسانی درمان، بر همگان روشن است. شایسته آن بود که به جای پذیرش استعفای آن عزیزان، خود کناره گیری می کردید.                          

در پایان یادآوری کنم همانطور که مدعی مبارزه با سوداگران دارو بودید، مبادا در دام سوداگران علم و اخلاق گرفتار شوید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: