کد خبر: ۲۶۷۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - 2020November 20
افتتاح طرح‌ها در هفته دولت از طریق ویدئو کنفرانس محقق شد و این در حالی است که تشکیل جلسات غیرضروری منع شده است.

شفاآنلاین>سلامت>استاندار بوشهر گفت: همه باید در عرصه سلامت خود و جامعه احساس مسئولیت کنند چرا که خدمات کادر درمان به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی حل مشکلات کرونا باشد و باید همه در این حوزه همکاری و تلاش کنند.

به گزارش شفاآنلاین:عبدالکریم گراوند در نشست با خبرنگاران با اشاره به نقش مهم و موفقیت مطبوعات و رسانه‌های استان بوشهر در اطلاع رسانی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: انتظار می‌رود در پیک سوم اهمیت رعایت پروتکل بهداشتی فرهنگ‌سازی شود تا شاهد روند کاهشی مبتلایان باشیم.

وی با بیان اینکه سخت‌ترین پیک کرونایی در استان بوشهر در ماه‌های فصل تابستان به وقوع پیوست، اظهار کرد: در این فصل شاهد افزایش ابتلا، بستری و فوتی‌های کرونایی در استان بوشهر بودیم که نگرانی‌هایی برای مردم ایجاد کرد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه پروتکل‌ بهداشتی در همه سطوح دستگاه‌های اجرایی رعایت می‌شود، افزود: افتتاح طرح‌ها در هفته دولت از طریق ویدئو کنفرانس محقق شد و این در حالی است که تشکیل جلسات غیرضروری منع شده است.

گراوند با بیان اینکه استان بوشهر طی دو ماه اخیر در وضعیت پایدار ابتلا و بستری کرونایی قرار دارد، خاطرنشان کرد: تعداد مبتلایان و بستری‌ها و همچنین فوتی‌های کرونایی در استان بوشهر رو به کاهش است به‌ گونه‌ای که نسبت به ماه قبل بستری‌ها ۳۰ درصد کاهش یافته و هدف‌گذاری کاهش ۶۰ درصدی است که نیازمند همراهی بیشتر مردم در رعایت پروتکل بهداشتی است.

مقام عالی دولت در استان بوشهر با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی کادر درمانی، جامعه پزشکی، پرستاری و مجاهدت‌های جبهه سلامت تصریح کرد: همکاری مردم با بخش دولتی و کادر درمان روند انتشار کرونا را کاهش داده که همکاری بیشتر مردم زمینه مصون سازی جامعه از کرونا را فراهم می‌کند.

وی با قدردانی از مشارکت و همدلی مردم در عرصه مقابله با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، یادآور شد: همه باید در عرصه سلامت خود و جامعه احساس مسئولیت کنند چرا که تنها خدمات کادر درمان نمی‌تواند پاسخگوی حل مشکلات کرونا باشد و باید همه در این حوزه همکاری و تلاش کنند.

استاندار بوشهر استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در مقابله با کرونا را از ضروریات دانست و تاکید کرد: زمستان پیش‌رو با زمستان‌ سال‌های گذشته تفاوت دارد و مردم باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به شدت مورد توجه قرار دهند تا آمارهای ابتلا، بستری و فوتی در استان بوشهر همچنان روند نزولی داشته باشد.عبدالکریم گراوند با اشاره به طرح محدودیت ۲ هفته‌ای و عملیاتی شدن این طرح از اول آذرماه، گفت: طرح ممنوعیت تردد و فعالیت‌ها فعلا برای ۲ هفته برای خروج از وضعیت قرمز، نارنجی و زرد طراحی شده  و اگر مردم همکاری کنند و استان از این شرایط خارج شود، بخشی از محدودیت‌ها برداشته می‌شود.وی از اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های مقابله با کرونا در قالب راهبردهای هفتگانه خبر داد و تاکید کرد: تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی، تست گسترده کرونایی هدفمند و هوشمند برای بیماریابی، قرنطینه مبتلایان، رهگیری و ارتقا آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از جمله راهبردهای هفت‌گانه طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های مقابله با کرونا است.

مقام عالی دولت در استان بوشهر از اجرای طرح رهگیری هوشمند با همکاری بسیج و دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و تصریح کرد: گروه‌های مختلف در این طرح ضمن ردیابی، رهگیری و بیماریابی، تمام برنامه‌های مقابله با کرونا را رصد و عملیاتی می‌کنند.

گراوند با اشاره به توسعه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در استان بوشهر بیان کرد: بخشی از سرمایه گذاری‌های خارجی در استان بوشهر در حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و در این راستا اقدامات مهمی انجام شده است.

وی سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی صدا و سیما در ساخت مجتمع پتروشیمی در عسلویه را از جمله سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه این صنعت دانست و با تاکید بر تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی گفت: در استان بوشهر سدهای مختلف در حال اجرا است که بخشی از آنها امسال افتتاح و وارد مدار می‌شود.

استاندار بوشهر از تخصیص ۲۵ میلیارد تومان به سد کلمه دشتستان خبر داد و خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این سد امسال پایان می‌یابد و افتتاح می‌شود که نقش مهمی در تامین آب شرب مردم منطقه دارد.

عبدالکریم گراوند با بیان اینکه همه سدهای استان فعال هستند، افزود: سد خاییز تنگستان و اخند عسلویه امسال به مرحله آبگیری و افتتاح می‌رسند و منابع مالی سدهای باغان و دشت پلنگ تامین شده است.

وی به مشکلات در حوزه تامین برخی کالاها اشاره کرد و گفت: تلاطم در قیمت اقلام در استان بوشهر، متاثر از فضای کشور و کمبودهایی در زمینه‌های مختلف از جمله تخصیص ارز بود که دستگاه‌های نظارتی، و بازرسی فعالیت خوبی در برخورد با متخلفان داشته‌اند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مشکلات اقتصادی وقفه‌ای در روند اجرای طرح‌های اقتصادی ایجاد نکرد، افزود: مشکلی در اجرای طرح‌های عمرانی در استان وجود ندارد و طرح‌ها بر اساس برنامه زمان‌بندی اجرا و افتتاح می‌شود.

گراوند با اشاره به ساخت ۲ واحد نیروگاه اتمی در بوشهر گفت: با مدیریت سازمان انرژی اتمی ایران با وجود شرایط خاص اقتصادی، هیچ وقفه‌ای در ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر ایجاد نشده است.

وی تخصیص اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی از محل سفر استانی رئیس جمهور برای بزرگراه دیّر-بوشهر، اجرای پروژه‌های آب شیرین‌کن در تامین آب شرب، تامین منابع مالی سدهای کوچک و بزرگ، پروژه‌های درمانی و بهداشتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این پروژه‌ها روند اجرایی مطلوبی دارد که بر اساس برنامه تعیین شده افتتاح می‌شود.

برچسب ها: کادر ، درمان ، کرونا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: