کد خبر: ۲۶۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - 2020November 19
یک متخصص گوش، حلق و بینی راهی را برای بازیابی حس چشایی و بویایی کسانی که این حواس خود را از دست داده اند، پیشنهاد داد.

شفاآنلاین>سلامت>متخصصان دریافتند که بین ۷۵ تا ۸۰ درصد افراد آلوده به ویروس کرونا حس بویایی و چشایی خود را به مدت ۳ تا ۴ هفته از دست می‌دهند.

به گزارش شفاآنلاین:این متخصصان اظهار داشتند که از دست دادن حس بویایی در اکثر افراد مبتلا به ویروس کرونا جزو علائم اصلی این بیماری نیست و ممکن است نشانه بیماری دیگر باشد.

در همین رابطه، والری سویستوشکین، متخصص گوش و حلق و بینی در دانشگاه سچینوف مسکو می‌گوید: هر ویروسی، به ویژه ویروس آنفلوانزا، می‌تواند این مسئله را ایجاد کند. درمورد ویروس کرونا، از دست دادن حس بویایی و چشایی یک علامت بسیار شایع است؛ به گونه‌ای که بین ۷۵ تا ۸۰ درصد مبتلایان به اختلال در حس بویایی و چشایی خود دچار می‌شوند. در بیماری آنفلوانزا و عفونت‌های حاد تنفسی نیز این اتفاق می‌افتد، اما درصد آن بسیار کمتر است.

مبتلایان به کرونا چگونه حس بویایی و چشایی خود را برگردانند؟

این پزشک متخصص گوش و حلق و بینی تاکید کرد: اگر فردی تب و علائم مستقیم آلودگی به ویروس کرونا را نداشته باشد، اما حس بویایی و چشایی او از بین رفته باشد، باید به شدت مراقب سلامتی خود باشد. معمولا از دست رفتن حس بویایی و چشایی نشانه ابتلا به ویروس کروناست؛ بنابراین بیمار باید طوری عمل کند که گویی به ویروس کرونا آلوده است، یعنی تست کرونا و آزمایش خون بدهد و خود را قرنطینه کند.

برچسب ها: کرونا ، حس بویایی ، گوش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: