کد خبر: ۲۶۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - 2020November 18
اختلال در خواب می‌تواند به صورت غیر مستقیم باعث گرفتگی عروق کرونر، سکته مغزی ، سکته قلبی و بیماری فشار خون شود.

شفاآنلاین>سلامت>محمدرضا محمد حسنی متخصص بیماری‌های قلب و عروق درباره ارتباط خواب با بیماری‌های قلبی گفت: خواب عنصر مهمی در بهبود بسیاری از بیماری‌ها در پزشکی و از دغدغه های مهم انسان ها است. خواب رابطه ی مستقیم با شیوه ی زندگی افراد و حالات روحی و روانی و داروهایی دارد که شخص مصرف می کند.یک خواب طبیعی و استاندارد از ساعت ۱۰ شب و به مدت7 تا 8 ساعت است  که در زندگی شهرنشینی به دلیل کار با دستگاه های الکترونیکی، تلویزیون و  گوشی‌های هوشمند دچار اختلال می شود

به گزارش شفاآنلاین: با اشاره به اینکه اختلال در خواب با بیماری های قلبی ارتباط مستقیم ندارد گفت: اگر خواب با خواب پریدگی و کابوس همراه باشد ممکن است بر روی سلامت افراد تاثیر بگذارد و باعث افزایش فشارخون، چربی و وزن شود و همچنین بطور غیرمستقیم عوارضی مانند گرفتگی عروق کرونر، سکته مغزی ، سکته قلبی و بیماری فشار خون شود.

حسنی درباره ساعت کافی خواب گفت: بیماران قلبی باید به طور میانگین ۷ ساعت بخوابند. افرادی که دچار کمبود خواب و مشکلات خواب هستند باید به پزشک اعصاب و روان مراجعه کرده و مشکل خود را برطرف کنند همچنین خستگی های بدنی و فشارهای روانی و کاری بر روی خواب تاثیر گذار است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص کم کاری تیروئید و اثر آن بر روی قلب گفت: کم کاری شدید تیروئید می‌تواند باعث جمع شدن آبِ دور قلب شود و قلب فرد را دچار مشکل کند.

برچسب ها: خواب ، بیماری ، قلبی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: