کد خبر: ۲۶۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - 2020November 11
متخصصان هنوز نحوه تاثيرگذاري کوويد 19 بر بيماران مبتلا به ام اس را نمي‌دانند، اما سازمان‌هاي بهداشت ملي و جهاني تحولات مربوط به ويروس را پيگيري مي‌کنند و در تلاشند تا بهترين توصيه‌ها را براي مراقبت از شما ارائه دهند.
شفاآنلاین>سلامت>همه ما در زندگي روزمره به افراد مختلفي برخورد مي‌کنيم که نيازمند کمک ما هستند و شايد گاهي بدون توجه از کنارشان عبور مي‌کنيم. فقط کافي است کمي بيشتر دقت کنيم تا در اين موارد رعايت حال اين عزيزان را کرده باشيم. کودکان و سالخوردگان، زنان باردار، افراد داراي وسايل‌توانبخشي مانند عصا، واکر، ويلچر و... ، بانوان، بيماران مزمن، نابينايان و... افراد طبقه حساس جامعه هستند که نيازمند توجه بيشتري هستند. در اين بين شايد مبتلايان به ام اس هم باشند که داراي علايم خاصي نباشند ولي نياز به توجه بيشتري دارند. متخصصان هنوز نحوه تاثيرگذاري کوويد 19 بر بيماران مبتلا به ام اس را نمي‌دانند، اما سازمان‌هاي بهداشت ملي و جهاني تحولات مربوط به ويروس را پيگيري مي‌کنند و در تلاشند تا بهترين توصيه‌ها را براي مراقبت از شما ارائه دهند. همچنين در حال حاضر مواردي نيز وجود دارد که مي‌توانيد براي محافظت از خود انجام دهيد. ام اس يک بيماري سيستم عصبي مرکزي است که معمولا افراد بين 20 تا 40 سال و بيشتر خانم ها به آن مبتلا مي‌شوند. در اين شرايط و به‌رغم پاندمي کوويد 19 با افتخار به استحضارمي‌رساند که هفدهمين کنگره بين المللي MS ايران با همکاري انجمن MS و مرکز تحقيقات MS دانشگاه علوم پزشکي تهران و ساير دانشگاه‌هاي علوم پزشکي در تاريخ 1 لغايت 3 بهمن ماه 1399 در تهران به صورت virtual برگزار خواهد شد. متاسفانه در سال اخير، پاندمى كوويد 19 منجر به صدمات وخسارات فراوان در دنيا و تاثيرات جدى بر سلامت جامعه انسانى شده است و در واقع ما قرار است در بطن اين تحول بسيار مهم قرن بيست و يکم، اين همايش وخيزش علمى را براى ارتقاي سطح علمى ودانش MS ارائه کنيم و با وجود تمام دشواري‌هاي اين راه نوين، اميدواريم که بتوانيم با همکاري جامعه نورولوژي و كميته علمى و اجرايي انجمن MS ايران ازعهده برگزاري آن به بهترين حالت برآييم. پيشاپيش قدردان همراهى شما و پذيراى هرگونه پيشنهاد ارسالى به دبيرخانه كنگره براى بهتر برگزار شدن آن هستيم. اهداف اصلى همايش شامل موارد زير است : 1- آشنايي با داروهاي جديد MS ونحوه switching وmanagement در درمان MS2-اشنايي با گايدلاين‌هاى جديد در تشخيص ودرمان وكنترل بيمارى MS
3- مروري بر تازه‌هاي تشخيصي و درمان بيماري NMOSD وMOG associated disorders 4- مروري بر تشخيص‌هاى افتراقى MS و آنسفاليت‌هاي اتو ايمون وMS mimickers 5- آشنايي با روشهاي تشخيصي جديد تصوير برداري وOCT وبيوماركرها در MS 6- مروري بر اقدامات نوين توانبخشي و باز تواني و درمان‌هاى سمپتوماتيك بيماران MS 7- مروري بر تازه هاي تشخيصي و درماني MS کودکان.

رویا ابولفضلی دبیر هفدهمین کنگره بین المللی ام اس


آرمان ملی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: