کد خبر: ۲۶۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 31
هم‌اکنون بسیاری از خدمات کمک باروری را فقط بیمه‌های تکمیلی پوشش‌دهی می‌کنند.

 شفاآنلاین>سلامت>زهرا حیدر درباره ارائه خدمات بیمه‌ای ناباروری گفت: بارداری‌ها محصول درمان کمک باروری جزو بارداری‌های پرخطر محسوب می‌شوند. بنابراین غربالگری‌ها جزو مهمترین آزمایشاتی هستند که اگر بیمه‌ها آن را تحت پوشش قرار دهند، کاهش اضطراب بیماران را به‌دنبال دارد.

 

به گزارش شفاآنلاین: چندی قبل یکی از نمایندگان مجلس طرحی در زمینه اختصاص پوشش بیمه برای درمان ناباروری را مطرح کرد. هرچند این مقوله هنوز به سرانجام نرسیده و در حد حرف است، اما هرگونه تصمیم‌گیری در این زمینه نیازمند واکاوری هزینه‌های ناباروری و نیازسنجی دارد.


زهرا حیدر، فلوشیپ تخصصی نازایی و آی وی اف درباره خدمات نازایی و هزینه‌های آن  خدمات درمان‌های کمک باروری و داروهایی که در این زمینه استفاده می‌شوند، گران قیمت هستند، طبیعتا پوشش‌دهی سازمان‌های بیمه‌گر کمک کننده است.


او افزود: هم‌اکنون بسیاری از خدمات کمک باروری را فقط بیمه‌های تکمیلی پوشش‌دهی می‌کنند. آن هم با زحمت و رفت و آمدهای مکرر بیمار محقق می‌شود. برای مثال سونوگرافی‌ها در سیکل‌های کمک باروری، داروهای تحریک تخمک‌گذاری، روند آی یو آی و آی وی اف در مراکز دولتی به شکل نسبی تحت پوشش بیمه‌ای هستند.


پوشش خدمات ناباروری در مراکز محدود

این فلوشیپ تخصصی نازایی و آی وی اف ادامه داد: بر اساس فرمان مقام معظم رهبری خدمات آی یو آی و آی وی اف در مراکز دولتی و دانشگاهی تحت پوشش قرار گرفته‌اند. البته این خدمات فقط در مراکز محدود تحت پوشش بیمه‌ای هستند و مابقی مراکز درمان نیز به هیچ عنوان تحت پوشش نیستند.


غربالگری‌ها تحت پوشش قرار بگیرند
به گفته او بارداری‌های محصول درمان کمک باروری جزو بارداری‌های پرخطر محسوب می‌شوند. بنابراین غربالگری‌ها جزو مهمترین آزمایشاتی هستند که اگر بیمه‌ها آن را تحت پوشش قرار دهند، کاهش اضطراب بیماران را به‌دنبال دارد.
حیدر تاکیدکرد: آزمایشات و سونوگرافی‌های غربالگری باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.


رحم اجاره‌ای 50 میلیون تومان هزینه دارد
این پزشک درباره کم‌وکیف تحت پوشش قرار گرفتن رحم واسط با توجه به زیر ساخت‌های موجود گفت: هزینه رحم اجاره‌ای گران است، چون در این اقدام یک فرد 9 ماه بارداری را می‌پذیرد. تمامی هزینه‌های ناشی از درمان را هم والدین ژنتیکی پرداخت می‌کنند. این رقم گران است و بار سنگینی به بیمه‌ها تحمیل می‌کند.
حیدر تصریح کرد: اگر در این اقدام آزمایشات و غربالگری‌ها را بیمه بپذیرد اقدامات مناسبی انجام می‌شود.
او در پایان افزود: رحم اجاره‌ای حدود 50 میلیون تومان هزینه دارد، فکر نمی‌کنم بتوان این امر را تحت پوشش بیمه‌ای قرار داد.


برچسب ها: رحم ، اجاره ای ، بیمه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: