کد خبر: ۲۶۶۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 31
رئیس کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا از تولید تست کرونای ۲ دلاری در داخل کشور که در ۲۰ دقیقه نتیجه آن مشخص می‌شود، خبر داد.

شفاآنلاین>سلامت>مصطفی قانعی، دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: کسانی که ماسک زده باشند و به ویروس کرونا مبتلا شوند بیماری آن‌ها از نوع خفیف است.

به گزارش شفاآنلاین:قانعی در ادامه بیان کرد: نکته‌ای که دانستن آن برای مردم ضروری است این است که اگر کسی به کرونا مبتلا شد، نترسید و آرامش خود را حفظ کرد خیلی خوب روند بیماری را طی می‌کند. مقدار زیادی از مرگ و میر‌های کرونایی به دلیل این است که مردم در بیمارستان با صحنه‌های مرگ و میر مواجه شده و دچار استرس می شوند.

قانعی ادامه داد: با ورود استرس به فرد بدن کورتیزول و آدرنالین ترشح می‌کند و وقتی این کورتیزول در بدن ترشح و مقدار آن بالا برود بیماری تشدید می‌شود.

دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا از ورود تست کرونای جدید به بازار خبر داد و گفت: تستی که جدیدا در حال ورود به بازار است بسیار ارزان بوده و سرعت بالایی دارد. این تست در ۲۰ دقیقه نتیجه را نشان می‌دهد، لزومی ندارد که آن را در آزمایشگاه‌ای پیشرفته انجام داد و در مراکز خدمات درمانی ۱۶ ساعته انجام می‌شود.

قانعی در ادامه بیان داشت: این تست از کره جنوبی به قیمت ۵ دلار در حال خریداری است در حالی که قیمت تولید آن توسط شرکت‌های دانش بنیان داخلی ۲ دلار است. تعدادی از این تست وارد بازار شده است و ۱۰۰ میلیون دلار از این تست با پول‌هایی که در دست کره جنوبی داریم، خریداری شده است.

او افزود: شرکت‌های داخلی نیز شروع به گرفتن مجوز و طی مراحل تائید تولید این تست هستند و تا دو هفته دیگر نیاز به واردات هم نخواهیم داشت.

روند ابتلا به کرونا در کشور رو به پیشرفت نیست

دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در ادامه بیان کرد: روند ابتلا به بیماری کرونا در کشور در شرایط فعلی رو به پیشرفت نیست. شرایط فعلی کشور جز در چند استان کنترل شده است. هم اکنون به سمت کنترل ویروس کرونا در کشور حرکت می‌کنیم و آثار این کنترل را از دو هفته دیگر می‌بینیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: