کد خبر: ۲۶۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 31
با توجه به اینکه کرونا یک بیماری کاملا مراقبتی است، لذا به کار گرفتن ظرفیت مراکز مراقبت در منزل یکی از راهکارهای کاهش مراجعات بیمارستانی است.

شفاآنلاین>سلامت>مریم حضرتی، افزود: جبران کمبود نیرو یکی از موضوعات مهمی است که همواره مورد تاکید و پیگیری وزیر بهداشت و معاونت پرستاری بوده و در یک سال گذشته بیش از ۷ هزار نیروی پرستار جذب شده و مجوز جذب ۷ هزار نیروی دیگر نیز اخذ شده که بخشی از آن مربوط به پرستاران است.

 به گزارش شفاآنلاین:حضرتی در خصوص مطالبات و معوقات پرستاران، گفت: در حال حاضر پرداخت کارانه از ۱۸ ماه به ۶ ماه و پرداخت اضافه کار هم به ۳ ماه کاهش پیدا کرده است. البته در برخی از دانشگاه‌ها اضافه کار به روز است و در تلاش هستیم که بخش دیگری از معوقات پرستاران پرداخت شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، از اتصال مراکز مشاوره و مراقبت پرستاری در منزل با مراکز ۱۶ ساعته بهداشت خبر داد و افزود: با ابلاغ معاونت بهداشت، مراکز مشاوره و مراقبت پرستاری در منزل با مراکز ۱۶ ساعته بهداشت به هم متصل می‌شود و این اقدام بزرگ و ارزشمندی است که با توجه به بحران کووید ۱۹ با شناسایی مبتلایان و اقدامات مراقبتی برای آنها در منزل و آموزش خانواده این بیماران از انتقال آنها به مراکز درمانی جلوگیری می‌کند و همچنین با ارائه آموزش‌های خود مراقبتی و ایجاد حساسیت در مردم باعث قطع زنجیره این ویروس شود.

برچسب ها: پرستاری ، مراقبت ، خانه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار