کد خبر: ۲۶۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 30
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در ارتباط با تغذیه و رژیم غذایی در روزهای کرونایی، توضیحاتی ارائه داد.

شفاآنلاین>سلامت>شیما جزایری، با عنوان این مطلب که بحران کوید ۱۹ وضعیت گرسنگی را در جهان بدتر کرده است، گفت: خیلی از مردم جهان به دلیل همه گیری ویروس کرونا، امنیت غذایی ندارند. علاوه بر این تغذیه سالم در پیشگیری، درمان و کنترل بیماری‌ها خیلی اهمیت دارد، عوارض کووید ۱۹ در افرادی که سوءتغذیه یا کمبود تغذیه دارند، شدیدتر است.

به گزارش شفاآنلاین:جزایری در پاسخ به این سوال که تغذیه سالم چه ویژگی‌های باید داشته باشد، گفت: اولین اصل در تغذیه سالم کفایت است، یعنی از همه گروه‌های اصلی غذایی به اندازه کافی باید استفاده شود. گروه‌های اصلی غذایی شامل نان و غلات، میوه‌ها و سبزی‌ها، شیر و لبنیات و همچنین مواد پروتئینی، حبوبات و مغزها هستند.

جزایری ادامه داد: اصل بعدی تعادل است، مصرف قند و شکر، چربی‌های مضر و نمک را باید کم کنیم. تناسب در مصرف مواد غذایی و تنوع از دیگر ویژگی‌های رژیم غذایی سالم هستند. همچنین توجه به انرژی دریافتی و کنترل وزن و پیشگیری و درمان چاقی نیز بسیار مهم است.

این دکترای تغذیه، در مصرف مکمل‌های غذایی، گفت: اگر غذای ما به اندازه کافی باشد، معمولاً نیازی به مکمل‌ها نداریم، به جز چند استثنا. یکی از آنها ویتامین D است، چون اصولاً میزان ویتامین D در منابع غذایی کم است، بنابراین توصیه می‌کنیم که این مکمل را همه مصرف کنند.

برچسب ها: تغذیه ، کرونا ، رژیم غذایی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: