کد خبر: ۲۶۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 27
معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، گفت: در سال گذشته بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان بابت انسولین مصرفی بیمه ‌شدگان هزینه شد.
شفاآنلاین>سلامت>مهدی رضایی، افزود: بر اساس آمارهای موجود سازمان در سال گذشته بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان هزینه انسولین مصرفی بیمه‌شدگان را تحت پوشش قرار داده است که حدود ۲۶۰ میلیارد تومان در انسولین های قلمی بوده است.

به گزارش شفاآنلاین: رضایی ادامه داد: در حال حاضر بیمه سلامت بین ۷۰ تا ۹۵ درصد از قیمت انسولین مصرفی را پوشش بیمه‌ای می دهد که عمدتاً پوشش ۹۵ درصدی دارند و تعداد محدودی بر اساس تفاهمنامه سازمان غذا و دارو پوشش ۷۰ درصد دارند قیمت ویولن های انسولین در بازار حداقل ۲۰ هزار تومان و حداکثر ۳۵ هزار تومان است که عمدتاً ۹۰ درصد مبلغ آن تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد.

رضایی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت به لحاظ اولویت بخشیدن به پوشش خدمات در سطح پیشگیری و کنترل بیماری های مزمن، حمایت قابل توجهی از بیماران دیابتی و پوشش بیمه‌ای انواع انسولین در بازار دارویی کشور داشته است، خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع کرونا برای تسهیل دریافت انسولین، تمدید پرونده بیمه شدگان در سامانه تایید خدمات در راستای فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی، غیر حضوری انجام می‌شود.

برچسب ها: انسولین ، کرونا ، کووید19
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: