کد خبر: ۲۶۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 26
درست است که بسیاری از افراد عاشق غذا‌های رستورانی هستند، اما مصرفبعضی از انواع غذا می‌تواند در افزایش وزن شما تاثیر پررنگی داشته باشد.

شفاآنلاین>سلامت>اگر شما هم از جمله افرادی هستید که مرتب ورزش می‌کنید و به سلامت رژیم غذایی خود اهمیت می‌دهید، اما باز هم اضافه وزن دارید، بهتر است برخی نکات دیگر را نیز مورد توجه قرار دهید:

شما هرگز از "قانون بشقاب نیمه" استفاده نمی‌کنید

به گزارش شفاآنلاین:آیا وقتی وعده‌های غذایی خود را کنار هم قرار می‌دهید، همیشه اطمینان حاصل می‌کنید که نیمی از بشقاب شما پر از فیبر و سبزیجات باشد؟ مصرف سبزیجات در کنار غذا‌های عادی نه تنها در پر شدن حجم معده نقش دارد، بلکه در کاهش وزن نیز نقش دارد.

مراجعه مکرر به رستوران

درست است که بسیاری از افراد عاشق غذا‌های رستورانی هستند، اما مصرف این نوع غذا‌ها می‌تواند در افزایش وزن شما تاثیر پررنگی داشته باشد؛ بنابراین سعی کنید مصرف غذا‌های رستورانی را به حداقل برسانید.

شما همیشه دسر می‌خورید

اغلب دسر‌ها بیش از حد شیرین هستند؛ بنابراین مصرف بیش از حد دسر می‌تواند برای سلامتی شما به شدت خطرناک باشد؛ بنابراین سعی کنید میزان مصرف دسر خود را تا حد امکان کاهش دهید. این موضوع به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد.

شما سس زیادی مصرف می‌کنید

هنگامی که یک سالاد سفارش می‌دهید، بهترین گزینه، استفاده زا سرکه بالزامیک همراه با روغن زیتون یا ماست با سبزیجات معطر است، اما وقتی از سس‌های چرب و غلیظ استفاده می‌کنید، درواقع برای خود خطر شدید افزایش وزن را می‌خرید.

شما همیشه از سالاد صرف نظر می‌کنید

به طور معمول بسیاری از افرادی که اضافه وزن دارند از سالاد صرف نظر می‌کنند. این کار اشتباه است. مجموعه‌ای از مطالعات دانشگاه ییل، نشان می‌دهد که خوردن یک پیش غذای سالاد می‌تواند کل کالری دریافتی را در طول وعده اصلی تا ۲۰ ٪ کاهش دهد.

برچسب ها: اضافه وزن ، دلایل ، غذا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: