کد خبر: ۲۶۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 26
کارشناسان معتقدند که آلودگی هوا می‌تواند یکی از دلایل این موضوع باشد.
 شفاآنلاین>سلامت>محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران درباره موضوع آلودگی هوا در پایتخت اظهار داشت: هر ساله در سه ماه آبان، آذر و اردیبهشت وارونگی دما اتفاق می‌افتد و عمده هوای ناسالم و خطرناک را  در این سه ماه شاهدیم.

به گزارش شفاآنلاین: میرلوحی افزود: در حال حاضر علاوه بر موضوع کرونا معضل آلودگی هوا نیز  دردسرساز شده و هر دو این مشکل ریه شهروندان را نشانه گرفته است و این مسأله به ویژه برای افرادی که گرفتار بیماری‌های زمینه‌ای هستند حادتر است.

این عضو شورای شهر تهران گفت:‌در حال حاضر تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در پایتخت به ۱۵۰ و ۱۶۰ نفر رسیده و نسبت به اردیبهشت سال جاری که تعداد فوتی‌ها به دلیل کرونا حداکثر ۹ نفر بود ۱۵ تا ۲۰ برابر شده است که برخی از کارشناسان معتقدند ارتباط آلودگی هوا و کرونا با یکدیگر می‌تواند از دلایل افزایش فوتی‌ها باشد.

میرلوحی با اشاره به اینکه متأسفانه آمار جانباختگان ناشی از ابتلا به ویروس کووید ـ ۱۹ فراتر از موج سوم رفته است،‌گفت: باید هم معضل آلودگی هوا و هم کرونا جدی گرفته شود سال‌های قبل جهت مقابله با آلودگی هوا تدابیری مانند اجرای طرح ترافیک از در منازل اجرا می‌شد که مردم با خودروی شخصی تردد نکنند ولی امسال شرایط متفاوت است.

وی اضافه کرد: سال گذشته می‌گفتیم مردم بیشتر از مترو و اتوبوس استفاده کنند ولی امسال این موضوع به صلاح نیست و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی مترو و اتوبوس باید با مسافران کمتری همراه باشند.

این عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: در حال حاضر بهترین راهکار و شاید بتوان گفت، تنها راه‌حل جهت مقابله با کرونا و آلودگی هوا در خانه ماندن و عدم سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری است. شهرداری برنامه‌هایی که در حال حاضر اجرا می‌کند مشابه ماه اردیبهشت است و مردم نیز باید هر چه بیشتر در رعایت فاصله اجتماعی دقت کنند. این موضوع در اروپا هم به همین منوال است و فعلاً در خانه ماندن بهترین راهکار عنوان شده است.
برچسب ها: کرونا ، کووید19 ، مرگ و میر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: