کد خبر: ۲۶۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 22
جزئیاتی شگفت‌انگیز که از یک کشف جدید باید بدانید
محققان دانشگاه پنسیلوانیا دریافته اند که شامپو‌های کودکان و برخی از دهانشویه‌ها می‌توانند به میزان ۹۹/۹ درصد ویروس کرونا را از بین ببرند.

شفاآنلاین>سلامتمحققان دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا بر این باورند که برخی از دهان شویه‌ها و شامپو‌های کودکان می‌توانند ویروس کرونا را بی اثر کرده و حتی از بین ببرند.

به گزارش شفاآنلاین:پروفسور کریگ مایرز سرپرست تیم پژوهشی دانشگاه پنسیلوانیا می‌گوید: در حالیکه باید منتظر تولید واکسن برای ویروس کرونا باشیم، اما در کنار آن نیز باید روش‌هایی را برای کاهش میزان انتقال ویروس پیدا کنیم. محصولاتی که توسط تیم تحقیقاتی ما مورد آزمایش قرار گرفته اند به راحتی در دسترس هستند و غالبا در بخشی از برنامه روزانه بسیاری از افراد وجود دارند.

به عنوان بخشی از این پژوهش، محققان چندین مورد از لوازم و مواد محافظت روزانه از جمله محلول شامپو بچه، پاک کننده پراکسید برای زخم دهان و دهانشویه‌ها را آزمایش کردند که به هر محصول اجازه داده شد تا به مدت ۳۰ ثانیه، یک دقیقه و دو دقیقه با ویروس تعامل داشته باشد.

او ادامه داد: نتایج این آزمایش نشان داد که محلول شامپوی بچه پس از دو دقیقه به میزان بیش از ۹۹.۹ درصد از ویروس‌ها را غیرفعال کرد و بسیاری از محصولات دهانشویه فقط ۳۰ ثانیه طول کشید تا بیش از ۹۹.۹ درصد ویروس‌ها را از بین ببرند.

پروفسور مایرز افزود: افرادی که ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا ثابت شده، ممکن است این ویروس را به کسانی که با آن‌ها زندگی می‌کنند منتقل کنند؛ همچنین برخی از مشاغل از جمله دندانپزشکان و سایر کارکنان مراقبت‌های بهداشتی به طور مداوم در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند؛ بنابراین باید بسیاری از محصولات برای اطمینان از توانایی آن‌ها در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا مورد آزمایش قرار گیرند.

در حالی که نتایج این مطالعه امیدوار کننده و نویدبخش بوده است، اما با این وجود مقامات بهداشتی در حال حاضر استفاده از شامپو و دهان شویه کودکان را برای جلوگیری از ویروس کرونا توصیه نمی‌کنند و همچنان طبق دستورالعمل‌های اساسی، بهترین راه برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا شستن دست‌ها با آب و صابون، استفاده از دستگاه‌های ضدعفونی کننده حاوی الکل، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است.

برچسب ها: کرونا ، شامپو ، بچه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: