کد خبر: ۲۶۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 20
محدودیت‌های شدید کرونایی اعمال شود
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در شرایط جنگی حاد هستیم و باید سه هفته محدودیت های شدید کرونایی اعمال شود.
 شفاآنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در جنگ تمام عیار با ویروس کرونا به سر می بریم، گفت: ضرورت اعمال قوانین بازدارنده، اصلی اساسی است که باید مورد توجه مسوولین اجرایی کشور قرار گیرد.

به گزارش شفاآنلاین: دکتر سیماسادات لاری در خصوص وضعیت بیماری کووید-۱۹ در استان کرمانشاه گفت: پس از خیز اول بیماری در اواخر خرداد و اوایل تیر ماه در این استان، از نیمه اول شهریور ماه نمودار موارد ابتلا و بستری بیماری در این استان مجددا روند افزایشی داشت و با شیب تندی در حال امتداد است و در حال حاضر به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسیده است.

وی ادامه داد: شهرستان دالاهو در استان کرمانشاه در وضعیت زرد یعنی با خطر متوسط قرار دارد و شهرستانهای ثلاث باباجانی و قصرشیرین در شرایط هشدار قرار دارند. مابقی شهرستانها یعنی ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در استان کرمانشاه گفت: بیشترین میزان رعایت پروتکلها در این استان در مطبها و داروخانه ها و کمترین میزان رعایت در نانوایی ها گزارش شده است. همچنین طی یک هفته گذشته ۷هزار و ۲۰۰ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای صنفی و صنعتی انجام شده است که ۲۷۰ مورد از آنها به علت عدم رعایت پروتکلها به مراجع قضایی معرفی و ۳۰ واحد متخلف نیز پلمب شدند.

لاری ادامه داد: در هفته چهارم مهرماه بروز موارد مثبت بستری روزانه در این استان حدود ۲۰ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده و میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس نیز ۲۸.۵ نفر به هر یک میلیون نفر بوده است که بالاتر از میانگین کشوری است. هم اکنون نیز تعداد ۶۷۶ بیمار مبتلا در بیمارستانها و مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند که تعداد ۱۲۵ نفر از آنها به دلیل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبتهای ویژه حضور دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: جهت پیشگیری از هر گونه ویروس و توقف آن در کشور راهی جز عمل به توصیه های موکد بهداشتی و پرهیز از رفتارهای اجتماعی خطر آفرین وجود ندارد و این موضوع مستلزم همکاری و همراهی و مشارکت جدی کلیه دستگاه های متولی است.

وی گفت: در جنگ تمام عیار با بیماری به سر می بریم و ضرورت اعمال قوانین بازدارنده، اصلی اساسی است که باید مورد توجه مسوولین اجرایی کشور قرار گیرد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: