کد خبر: ۲۶۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 20
بابک نگاهداری اظهار کرد:این واکسن هم اکنون در حال آزمایش بر روی حیوان و برنامه ریزی برای تولید انبوه جهت انجام فاز انسانی است. ساخت این واکسن مبتنی بر فناوری بسیار پیشرفته است که در اختیار پنج مجموعه فناور بزرگ دنیا است.
شفاآنلاین>سلامت>شرکت دانش بنیان هوم ایمن زیست فناور با همکاری شرکت بیوسان فارمد وابسته به مجموعه دارویی برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) موفق به ساخت نمونه واکسن نوترکیب نسل جدید علیه ویروس کرونا شد.

به گزارش شفاآنلاین:مدیر عامل شرکت دانش بنیان هوم ایمن زیست فناور روز سه شنبه در نشست خبری معرفی ساخت نخستین نمونه واکسن نوترکیب نسل جدید کرونا که در سالن همایش آزمایشگاه جامع دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: ساخت نمونه واکسن کرونا مبتنی بر ویروس سرخک است که این شیوه تولید به عنوان نسل پبشرفته یا نسل سوم ساخت واکسن هستند.


بابک نگاهداری افزود: این اقدام به همت متخصصات شرکت دانش با همکاری شرکت بیوسام وابسته به مجموعه دارویی برکت زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام به ثمر رسید.
وی با یادآوری این که این محصول یک دستاورد بزرگ فناورانه برای کشور است، خاطرنشان کرد: در طراحی و ساخت این واکسن از همکاری مشاورین خارجی هم استفاده شده است.
مدیر عامل شرکت دانش بنیان هوم ایمن زیست فناور خاطرنشان کرد: در این طرح بخشی از ژن ویروس کرونا استخراج و در داخل یک ژن ویروس سرخک منتقل شد و یک ویروس جدید نوترکیب تولید کردیم که هم واکسن سرخک و هم واکسن کرونا می تواند تلقی شود.


نگاهداری ادامه داد: این واکسن پیشرفته در اختیار تعداد بسیار محدودی از کشورهای دنیا قرار دارد و ایران هم در زمره این کشورها قرار گرفته است.
وی با یادآوری این که سازه واکسن کرونا را ساختیم، گفت؛ در حال ورود به فاز حیوانی این محصول پیشرفته هستیم و برنامه ریزی شده که این کار در آبان ماه امسال بر روی میمون انجام می شود.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: با یک شرکت چینی مذاکره شده که تست های حیوانی در انجا انجام شود برای اینکه وقتی محصول به تولید انبوه رسید قابلیت حصور در بازارهای بین المللی را داشته باشد.

این واکسن هم اکنون در حال آزمایش بر روی حیوان و برنامه ریزی برای تولید انبوه جهت انجام فاز انسانی است. ساخت این واکسن مبتنی بر فناوری بسیار پیشرفته است که در اختیار پنج مجموعه فناور بزرگ دنیا است.

ایران برای اولین بار با توجه به ساخت قطعی نامزد واکسن کرونا ورود خود را به این مجموعه به طور رسمی اعلام کرد.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: