کد خبر: ۲۶۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 19
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: وضعیت کنونی کرونا در کشور نتیجه سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش میزان استفاده از ماسک و همچنین بروز رفتارهای اجتماعی خطر آفرین در هفته‌های گذشته است.
 شفاآنلاین>سلامت>سیما سادات لاری با اشاره به وضعیت کرونا در کشور، اظهار داشت: وضعیت کنونی بیماری در کشورمان نتیجه سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش میزان استفاده از ماسک و همچنین بروز رفتارهای اجتماعی خطر آفرین در هفته‌های گذشته بوده است.

به گزارش شفاآنلاین: لاری افزود: فراموش نکنید که شکست کرونا مستلزم تقویت وفاق و همدلی و به طور کلی همکاری مردم و مسئولین تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور با پرسنل نظام سلامت است.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به هفته سلامت بانوان از ۲۴ تا ۳۰ مهر ۹۹، گفت: شعار امسال این هفته با توجه به همه گیری ویروس کرونا در کشور، با عنوان «سلامت زنان در دوره کرونا» نامگذاری شده است. در شرایط حاضر، اکثریت کارکنان نظام سلامت کشور از بهورز، مراقب، ماما، پرستار و نیروهای خدماتی تا کادر تخصصی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، زنانی هستند که در این دوران سخت و نفس گیر بیماری، در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا با مخاطرات جدی سلامت جسم و روان مواجهند.

لاری ادامه داد: این زنان باید به رغم خستگی‌های فراوان رسیدگی به بیماران، میان زندگی کاری و شخصی خود تعادل سازنده برقرار کنند. گرچه همه گیری کرونا محدود به جنسیت خاصی نیست، اما جمعیت زنان کشور ظرف ۸ ماه شیوع بیماری در کشورمان، متحمل بخش قابل توجهی از مشکلات مقابله با این ویروس بوده‌اند.

وی گفت: مراقبت از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در خانواده، رسیدگی به امور تحصیلی فرزندان در شرایط آموزش غیر حضوری مدارس، نقش اقدامات مؤثر زنان در کاهش استرس خانواده در دوران همه گیری بیماری، مشکلات مراقبت‌های لازم در زنان باردار و مراقبت‌های مورد نیاز در دوران پس از زایمان، مشکلات زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست و مشکلات ناشی از فشارهای اقتصادی برگرفته از اعمال محدودیت‌ها، گویای این واقعیت است که در این دوران بحرانی لزوم توجه هر چه بیشتر به حفظ سلامتی زنان از الزامات بنیادین مبارزه با بحران کرونا است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: