کد خبر: ۲۶۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 19
یک فعال صنف آرایشگران، در مورد نحوه فروش محصولات آرایشی قاچاق در کشور، توضیحاتی ارائه داد.
 شفاآنلاین>سلامت> حسین نورالدین حاج حسینی، با اشاره به برگزاری دهمین نکوداشت سراسری آرایشگران کشور، گفت: آرایشگران، یکی از اصنافی بودند که در دوران کرونا، به شدت آسیب دیدند، به طوری که برخی از آنها مجبور شده اند شغل و حرفه خود را رها کنند و سراغ کار دیگری بروند تا امرار معاش کنند.

به گزارش شفاآنلاین: حسینی با اشاره به آمارها و گزارش هایی که از مصرف بالای محصولات آرایشی در کشور خبر می دهد، افزود: قطعا وقتی تقاضا برای مصرف زیاد باشد، عرضه نیز به تناسب تقاضا باید افزایش یابد.

حاج حسینی ادامه داد: در حوزه محصولات آرایشی، غالبا وارد کننده هستیم و از همین رو، موضوع محصولات آرایشی قاچاق و تقلبی در کشور مطرح است.

وی با اشاره به موضوع «فروش داغ» محصولات آرایشی قاچاق در کشور، گفت: اصولا محل فروش محصولات آرایشی قاچاق، همایش هایی است که در شهرهای مختلف برگزار می شود و در آنها محصولات را معرفی می کنند. 

حاج حسینی افزود: اصولات به این روش فروش محصولات آرایشی در قالب معرفی در همایش ها و...، «فروش داغ» گفته می شود که فروشنده محصولات تقلبی و قاچاق، با معرفی و تبلیغ محصول خود، در صدد بر می آید که این محصولات را به آرایشگاه ها بفروشد.

وی با اشاره اهمیت ساماندهی آرایشگران کشور، گفت: بررسی ها نشان داده است که بیشتر از نصف آرایشگاه ها در شهرهای مختلف کشور، بدون پروانه صنفی فعالیت می کنند.

این فعال صنف آرایشگران، ادامه داد: فعالیت این دسته از آرایشگران بدون کسب پروانه کار، باعث شده خدماتی فراتر از کارهای آرایشی در این آرایشگاه ها ارائه بشود.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه صنف آرایشگران در ارتقا بهداشت و سلامت جامعه، بر ضرورت ساماندهی این صنف تاکید کرد و گفت: هر سال نکوداشت آرایشگران کشور با هدف تقدیر از خدمات این صنف برگزار می شود که امسال نیز در روزهای ۲۶ تا ۲۸ آبان ۹۹ و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، این برنامه در جزیره کیش برگزار می شود.

حاج حسینی با اشاره به آسیب های کرونا بر معیشت صنف آرایشگران، افزود: ما از همان ابتدای شیوع کرونا، نامه ای به رئیس جمهور نوشتیم و درخواست کردیم به دلایل مختلف، این صنف نه تنها تعطیل نشود، بلکه حمایت شود.

وی گفت: اغلب این افراد به واسطه مغازه های اجاره ای که دارند، دچار مشکل در تامین هزینه ها شده اند و در نتیجه سراغ کار دیگری رفته اند.

حاج حسینی با اشاره به فعالیت آرایشگران بدون پروانه کار در مناطق مسکونی، افزود: این آرایشگاه ها شناسنامه دار نیستند و خدماتی ارائه می دهند که اصلا آرایشی نیست.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: