کد خبر: ۲۶۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 18
حاجی میرزایی گفت: مدارس موظف به استفاده از شبکه شاد هستند و اجازه ندارند از سایر پیام‌رسان‌های خارجی استفاده کنند.

شفاآنلاین>اجتماعی>محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در نهمین نشست گفت وگوی تحولی که با حضور مجازی محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست موضوع ارتقا و توسعه شبکه شاد مورد توجه قرار گرفت، همچنین هوشمندسازی و یکپارچه‌سازی سامانه‌های مدارس هم از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

به گزارش شفاآنلاین: میرزایی ادامه داد: مدیران کل استان‌ها نکاتی را در حوزه فناوری اطلاعات جمع بندی کرده بودند که آن را به وزیر ارتباطات منعکس کردند و زمینه‌های کار مورد بحث قرار داده شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بستر آموزش مجازی به دلیل شیوع کرونا به بستری جدی تبدیل شده است، گفت: به منظور توسعه این بستر و ایمن سازی برای استفاده دانش آموزان تدابیر اندیشیده و مباحث خوبی مربوط به آن مطرح شد.

او درباره حضور ویدئو کنفرانسی وزیر ارتباطات در جلسه امروز گفت: آقای جهرمی به دلیل آنکه یکی از فرزندانش علائم کرونا داشته و به تازگی تست داده است از حضور در جمع همکاران خودداری کرده و ارتباط ویدئو کنفرانسی با او داشتیم.

حاجی میرزایی درباره رایگان بودن اینترنت شاد بیان کرد: استفاده از اینترنت برای معلمان و دانش آموزان رایگان است و اگر کسی در تامین اینترنت مشکل دارد آن را منعکس کند، هرچند برخی مواردی هم که اعلام کرده بودند، واقعی نبود.

او درباره توزیع مجدد اینترنت رایگان برای معلمان گفت: اینترنت معلمان در شبکه شاد کاملا رایگان است و ٢٠ گیگا بایت اینترنتی هم که وزارت ارتباطات در نظر گرفته بود برای کارهای خارج از شاد است.

وزیر آموزش و پرورش درباره ترافیک اینترنت در برخی ساعات روز و مشکل برقراری ارتباط تصریح کرد: در برخی ساعات روز که به دلیل ترافیک بالا مشکلاتی داریم، نیاز است تا زیر ساخت فنی شاد توسعه یابد و همراه اول برای آن اقدام کند. وزارت ارتباطات هم برای حمایت از همراه اول همکاری‌های لازم را خواهد داشت، ضمن آنکه ترافیک بین چهار قطب اصلی آذربایجان شرقی، خراسان، تهران و اصفهان توزیع می‌شود که می‌تواند در کاهش بار ترافیکی در ساعت پر مصرف موثر باشد.

او ادامه داد: در آموزش و پرورش با توزیع زمان کلاس‌ها از صبح تا بعدازظهر تلاش کردیم در بازه زمانی ١٠ تا ١٢ حجم کمتری از مراجعه متوجه این ساعات باشد.

هیچ یک از سرویس‌های آموزشی، تنوع خدمات شبکه شاد را ندارند

حاجی میرزایی درباره اینکه ممنوعیت استفاده از شاد برقرار است یا خیر بیان کرد: برای تمام مدارس استفاده از شاد تعیین شده است و اجازه ندارند از سایر پیام رسان‌های خارجی استفاده کنند. هیچ یک از سرویس‌های آموزشی، تنوع خدمات شبکه شاد را ندارند.   طبق آمار میزان استفاده از این شبکه روز به روز در حال افزایش است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: امکانات بهتری به این شبکه اضافه شده است، همچنین دستورالعملی برای همکاری با بخش خصوصی ویژه افرادی که  می‌خواهند خدمات اضافه‌ای از نظر آموزشی ارائه دهند، در نظر داریم.

او با اشاره به اینکه کیفیت خدمات شاد در شرایط کنونی بالاست و از بهترین دبیران استفاده شده است، گفت: امکانات خوبی در اختیار معلمان قرار دارد، اما برخی مشکلات به زیرساخت‌های فنی مربوط است که در حال شناسایی و رفع آن هستیم. شاد هر هفته با هفته قبل متفاوت‌تر و بهتر خواهد بود ضمن آنکه مدارس موظف به استفاده از این شبکه هستند و اگر خلاف این مورد اعلام شود، حتما رسیدگی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: علاوه بر آموزش باید به جنبه‌های تربیتی هم توجه شود چراکه ارتباط با همسالان امتیاز‌های بسیاری دارد. ما ترجیح می‌دهیم آموزش حضوری باشد البته اگر خانواده‌ای نگران است، آموزش به صورت مجازی خواهد بود.

حجم مطالب درسی کم نمی‌شود

حاجی میرزایی درباره احتمال کاهش حجم مطالب درسی گفت: معاونان آموزش ابتدایی و متوسطه زمان بندی تمام دروس را استخراج و ابلاغ کردند و طبق آن پیش می‌رویم و کل محتوا را تا پایان پیگیری می‌کنیم. از ابتدای سال نکته‌ای که مطرح کردیم این بود که هیچ دانش آموزی از آموزش تحصیل محروم نخواهد بود و بر این اساس تمام محتوای آموزشی تدریس و مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

برچسب ها: پیامرسان ، مدارس ، خارجی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: