کد خبر: ۲۶۶۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 17
بسیاری از افراد نسبت به بروز علائمی همچون تب یا سرفه در تشخیص بیماری کووید-۱۹ هوشیار هستند اما ممکن است پوست اولین عضوی باشد که به این ویروس آلوده شده باشد.
 شفاآنلاین>سلامت>بثورات پوستی به ویژه روی دست‌ها و پاها اغلب می تواند اولین نشانه ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در افرادی باشد که به دیگر علائم این بیماری دچار نشده اند.

به گزارش شفاآنلاین: در بررسی انجام شده مشخص شد علائم پوستی ناشی از بیماری کووید-۱۹ از هر پنج بیمار در یک نفر ظاهر می شود.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: پزشکان باید از این اطلاعات در شناسایی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که به علائم دیگر این بیماری دچار نیستند بهره گیرند. درصورتیکه بیمار از بروز بثورات و جوشهای عجیب روی پوست به پزشک شکایت کند لازم است پزشک از بیمار این پرسش را داشته باشد که آیا با فرد مبتلا به کووید-۱۹ در تماس بوده است؟.

در این بررسی محققان به مطالعه روی اطلاعات تعدادی بیمار که به کووید-۱۹ مبتلا بوده یا به این بیماری مشکوک بوده اند و علائم پوستی نیز در آنان وجود داشته است، پرداختند. انواع مختلفی از بثورات پوستی در بیماران آلوده به کروناویروس مشاهده شده است که می توان به ظاهر شدن کهیر، لکه های صورتی و قرمز رنگ و تاولهای کوچک اشاره کرد.

به گفته محققان آمریکایی کروناویروس ممکن است به دو علت با علائم پوستی در بیمار همراه باشد: نخست به دلیل مواد شیمیایی التهابی تولید شده توسط سیستم ایمنی بدن برای مقابله با ویروس و دوم به دلیل لخته های خونی کوچک ناشی از ویروس.

ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: