کد خبر: ۲۶۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 16
جانشین رییس پلیس راهور ناجا توضیحاتی را درباره جریمه عدم استفاده از ماسک در تاکسی و اتوبوس در شهر تهران ارائه کرد.
 شفاآنلاین>سلامت>"سردار تیمور حسینی" جانشین رییس پلیس راهور ناجا در خصوص ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا به پلیس مبنی بر جریمه رانندگان فاقد ماسک گفت: در جاده ها و در استان ها هیچ گونه ابلاغی نداریم برای جریمه افرادی که از ماسک استفاده نمی کنند و تا این لحظه هیچ ابلاغیه ای درخصوص افرادی که از ماسک استفاده نمی کنند، نشده است.

به گزارش شفاآنلاین: حسینی با بیان اینکه تنها موردی که در این خصوص ابلاغ شده برای شهر تهران است نه استان تهران، ادامه داد: این ابلاغیه به این صورت است که جریمه برای دو گروه تاکسی ها و اتوبوس های شرکت واحد است. اگر راننده تاکسی یا اتوبوس از ماسک استفاده نکند ۵۰ هزار تومان جریمه می شوند. همچنین اگر مسافر در تاکسی و اتوبوس از ماسک استفاده نکنند، راننده اتوبوس یا تاکسی ۲۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.    

جانشین رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ساز و کار این جریمه ها ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: قرار بر این است که در چند روز اول این طرح، پلیس به رانندگان و مسافران تذکر دهد و پس از اینکه به اندازه کافی اطلاع رسانی در این زمینه انجام شد، در مقابله با راننده تاکسی یا اتوبوس و یا مسافر تاکسی یا اتوبوسی که ماسک نزده باشند جریمه صادر خواهد شد. البته قطعا زمان اخذ این جریمه از سوی پلیس اعلام خواهد شد.

سردار حسینی درباره جریمه مسافران تاکسی و اتوبوس که از ماسک استفاده نمی کنند، تصریح کرد: طرف حساب پلیس راننده تاکسی و اتوبوس است، راننده تاکسی و اتوبوس موظف است که به مسافر تذکر دهد که از ماسک استفاده کند و اگر مسافر رعایت نکرد حق دارد از سوار کردن این مسافر خودداری کند.


برچسب ها: ماسک ، کووید19 ، کرونا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: