کد خبر: ۲۶۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 15
مدیرکل امور اداری و تشکیلاتی آموزش و پرورش گفت: امسال ٢۵ هزار معلم در آستانه بازنشستگی در کلاس‌های درس مشغول شدند.

شفاآنلاین>سلامت>یارمحمد حسین بر مدیرکل امور اداری و تشکیلاتی آموزش و پرورش  درباره کاهش ظرفیت دوره چهارساله دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: جذب نیروی انسانی در وهله اول از محل متعهدان خدمت انجام می‌شود که از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی این نیرو‌ها تامین می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین: ادامه داد: طی سه سال گذشته حدود ٧٠ هزار نیروی انسانی از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به صورت دوره یکساله و چهارساله جذب شده‌اند.

مدیر کل امور اداری و تشکیلاتی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حجم نیاز‌ها به گونه‌ای است که سعی داریم حداکثر پذیرش از طریق دانشگاه‌های مذکور انجام شود، گفت: در کنار روش‌های مذکور از نیرو‌های حق التدریس هم بهره می‌گیریم.

حسین بر با اشاره به اینکه امسال ۵٠ درصد از افرادی که دز آستانه بازنشستگی قرار داشتند، در کلاس‌های درس مشغول تحصیل هستند، اظهار کرد: این تعداد مشمولان حدود ٢۵ هزار نفر از نیرو‌های فعلی در کلاس‌های درس را شامل می‌شود.

او درباره آمار معلمان شاغل در سال تحصیلی جاری بیان کرد: ٣ هزار سرباز معلم، ٨۴٠ هزار معلم رسمی-آزمایشی، ٢۵ هزار نیروی حق التدریس، ۵٨ هزار نیروی حق التدریس و ٢۵ هزار نیروی در آستانه بازنشستگی امسال مشغول به تحصیل هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: