کد خبر: ۲۶۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 15
نباید تنها بر ساعت خواب تمرکز کرد بلکه کیفیت کلی خواب نیز مهم است؛ در این مطلب به راز مهمی که می‌تواند کیفیت مطلوب خواب را تضمین کند پی می‌برید.

شفاآنلاین>سلامت>بی خوابی یا کمبود خواب عارضه‌ای است که به قدری شایع شده که تقریبا می‌توان گفت از هر دو نفر، یک نفر به آن مبتلاست. این مشکل اکنون بیش از هر زمان دیگری گریبان مردم را گرفته است. چالش اصلی آنجاست که مردم برای گذران زندگی خود کار و تلاش میکنند و آنگاه تمامی این ابزار مدرن منجر به خستگی مداوم بدن‌ها و چشم‌های آن‌ها می‌شود. روند زندگی خیلی از ما در انتهای روز حاصلی جز خستگی و بی حوصلگی ندارد.

به گزارش شفاآنلاین.از آنجا که کمبود خواب هیچ علامت واضحی ایجاد نکرده و به طور کلی عامل تخریب سلامتی است - اکثر افراد تمایل دارند که آن را نادیده بگیرند، مگر اینکه این معضل شروع به تأثیر بر زندگی روزمره افراد کند. وقتی صحبت از مدیریت خواب می‌شود، ممکن است غذای سالم آخرین چیزی باشد که به ذهن شما خطور می‌کند. تمرکز نباید فقط بر ساعت خواب باشد، بلکه کیفیت کلی خواب شما نیز مهم است.

بادام

بادام منبع غنی از ملاتونین بوده که یک هورمون اصلی خواب است. این هورمون ساعت داخلی بدن را تنظیم و بدن را آماده یک خواب عمیق و باکیفیت می‌کند. ثابت شده که مصرف بادام به طور منظم سطح کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد. به غیر از ملاتونین، بادام سرشار از منیزیم است که این ماده نیز در بهبود کیفیت خواب مفید می‌باشد.

شیر

مصرف یک لیوان شیر گرم یکی از بهترین دارو‌های قدیمی برای اطمینان از خواب بهتر است. شیر حاوی تریپتوفان، کلسیم، ویتامین D و ملاتونین است. تمام این چهار ترکیب به تنظیم بهتر خواب کمک می‌کند. تریپتوفان موجود در شیر با برخی از مواد شیمیایی مغز که مسئول حفظ ساعت بیولوژیکی خواب و بیداری هستند، ترکیب می‌شود. سعی کنید کمی قبل از خواب یک فنجان شیر گرم بخورید تا از یک خواب بدون دردسر لذت ببرید.

چای بابونه

چای بابونه از گل‌های خشک بابونه تهیه می‌شود. نوشیدن یک فنجان چای بابونه یکی از بهترین دارو‌های گیاهی برای درمان بی خوابی است. بابونه از یک گیاه فلاونوئید به نام آپی ژنین تشکیل شده که مغز را برای بهبود کیفیت خواب تحریک می‌کند. بهترین قسمت این بخش است که «چای بابونه کاملا فاقد کافئین است».

گردو

به غیر از بادام، گردو یکی دیگر از مغز‌های شگفت انگیزی است که به تنظیم خواب بهتر کمک می‌کند. گردو حاوی تریپتوفان است که یک اسید آمینه بوده و به تولید سروتونین و ملاتونین کمک می‌کند؛ هر دوی این مواد مسئول تحریک خواب آرام هستند.

کاهو

کاهو یک ماده غذایی آرام بخش و قدرتمند است. به این دلیل که کاهو حاوی ترکیبی به نام لاکتور کاریم بوده و از آن به عنوان «تریاک کاهو» نیز یاد می‌شود چرا که با آرام بخشی به سیستم عصبی آنهم به طور طبیعی، باعث خواب می‌شود.

علاوه بر ایم مواد غذایی، دقتداشته باشید که حداقل ۳ ساعت قبل از خواب کافئین مصرف نکنید، از مصرف غذا‌های روغنی، تصفیه شده و فرآوری شده به خصوص قبل از خواب خودداری کنید، بعد از صرف شام بلافاصله به رختخواب نروید، بین آخرین وعده غذایی و زمان خواب باید حداقل ۲-۳ ساعت فاصله باشد. مصرف هر نوع الکل را قبل از خواب رها کنید، زیرا می‌تواند الگوی خواب را مختل کند.

بدیهی است که خواب یک ضرورت اساسی انسان بوده و هیچ کس نباید از آن محروم شود. یک رژیم غذایی سالم به طرق مختلف باعث ایجاد خوابی با کیفیت می‌شود، خوابی که انرژی بی نظیری در فعالیت روزانه را برای شما تضمین می‌کند!

برچسب ها: خواب ، تمرکز ، کمبود خواب
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: