کد خبر: ۲۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۳ - 2014June 29
شفا آنلاین:رییس مرکز تحقیقات چای کشور گفت: اگر شرایط انبارداری چای ها مناسب باشد چای خشک های سه ساله قابل شرب هستند به شرطی که شرایط انبار واقعا استاندارد باشد.

به گزارش شفا آنلاین،آقاجانزاده  اظهار کرد: در حال حاضر برگ های سبز چای گیلان و چای های خشکی که تولید شده جزو سالم ترین چای های دنیا محسوب می شود.

وی درباره مصرف چای های سنواتی با اشاره به اینکه هر چقدر که از زمان انبارداری چای خشک بگذرد از کیفیت آن کاسته می شود، گفت: قابل شرب بودن چای های انبار شده توسط اداره کل استاندارد تعیین می شود.

آقاجانزاده خاطر نشان کرد: از چای های سنواتی که قابل شرب نیستند در بخش صنعت استفاده می شود و معمولا برای استخراج کافئین و دیگر صنایع جانبی به کار برده می شوند.

وی افزود: برداشت صحیح برگ سبز چای و فرآوری این محصول در حفظ کیفیت برگ های سبز چای شمال کشور تاثیر بسزایی دارند و امسال کارخانجات استان چای های خوبی را خریداری و فراوری کرده اند.

رییس مرکز تحقیقات چای کشور یکی از دلایل مهم در انبار ماندن چای های سنواتی را بی توجهی به برداشت صحیح برگ سبز چای توسط چایکاران و فرآوری نشدن درست این محصول عنوان کرد و گفت: علت سنواتی شدن چای ها سالهای گذشته کیفیت چای ایرانی نبود بلکه در بسیاری از موارد از جمله واردات بی رویه چای خارجی موجب شد تا ذائقه مردم نسبت به مصرف چای تغییر کند.

وی تصریح کرد: در باغات چای گیلان سم مصرف نمی شود و فقط کود شیمیایی در برخی از موارد به اندازه نیاز استفاده می شود و به همین دلیل گیلان یکی از سالم ترین چای های دنیا را تولید می کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: