کد خبر: ۲۶۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - 2020September 28
جمعی از جراحان عمومی، در نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهوری، خواستار جلوگیری از نابودی خدمات جراحان عمومی شدند.
شفاآنلاین>سلامت> در متن نامه جراحان عمومی خطاب به حسن روحانی رئیس جمهوری، آمده است: ما جراح جنرال هستیم. همان جراحانی که به غلط، پسوند عمومی را یدک می‌کشند و به حق در اقصا نقاط کشور جراح ارشد مقابله با اورژانس‌های جراحی، حوادث و سوانح ملت شریف و صبور ایران زمین هستیم، ما را در یابید.

به گزارش شفاآنلاین: جراحان عمومی (ارشد) کشور با شناخت کافی از نقش بسیار مهم و کلیدی خود در نظام سلامت و درمان کشور با دلی بزرگ و اراده‌ای قوی و با متانت و طمانینه بسیار تمام کاستی‌های نظام سلامت را تحمل می‌کنند و کشور در هیچ برهه‌ای چه در جنگ و آشوب و چه در آرامش و صلح کم‌ترین نگرانی را از جانب خدمات آنان نداشته است و تعداد زیاد قربانیان جراح در بحران کرونا نیز حاکی از همین امر است.

ما با انجام اعمال بسیار متنوع طیف بزرگی از خدمات را به مردم گرانقدر ارائه می‌دهیم و بعید است که کسی در هر گوشه از این خاک تجربه‌ای نیکو از آن را به خاطر نیاورد.

اما اینک عده‌ای خاص که به سرچشمه‌های ثروت و قدرت مرتبط شده اند و در نظام مدیریتی رسوخ یافته‌اند به شکلی سازمان یافته و آگاهانه در حال نابودی این توانایی‌های سترگ هستند که گنجی بزرگ از گنج‌های جامعه پزشکی کشور محسوب می‌شود. انحصار طلبان و ویژه خواران هر چند گاهی با ارائه طرح‌ها و دستورات مختلف و حتی متناقض و نا متعادل سبب می‌شوند جراحان عمومی (ارشد) بخشی از بستر اجرای توانایی‌های خود را از دست بدهند که دود آن مستقیما به چشم ملت رنج کشیده ایران در اقصی نقاط کشور خواهد رفت.

بهره مطلق وجود توانایی‌های متنوع جراحان همیشه متعلق به بیماران آنان بوده و خواهد بود و سبب بی‌نیازی آنان از و حفظ جسم و جان آنان گردیده است اما اینک با دستورالعمل‌های و طرح‌هایی مانند طرح سطح بندی خدمات به ناگهان محدودیت‌های بسیاردر خدماتی که ما می‌توانیم ارائه دهیم خلق شده و عواقب قانونی در مورد آن برقرار می‌گردد.

امضا کنندگان این نامه سال‌هاست که روندهای قانونی و رسمی را در کمال آرامش و صبوری  برای جلوگیری از وقوع این فاجعه پیگیری نموده و در بسیاری از موارد موفق شده‌اند اما شدت حرص و آز عده‌ای را پایانی نیست و هر روز خدعه ای نو می‌کنند گویی عناد دارند تا میزان صبر ما را اندازه بگیرند

امضا کنندگان نامه اینک پس از حضرت حق خود را تنها در کنف حمایت صاحبان اصلی کشور یعنی مردم شریف ایران می‌دانند اما اینک از شما، نمایندگان، رسانه‌ها و افکار عمومی  برای توقف شیوه‌ها و روندهای خانمان برانداز کنونی استمداد میجویند تا بر تارو پود های تنیده در قدرت و ثروت فائق آیند و به تاوان دادن مردم برای منافع عده‌ای خاص پایان داده شود.

ورود غیر قانونی طرح اخیر به حوزه تعیین صلاحیت‌های گروه‌های مختلف پزشکی، عدم مشارکت نمایندگان قانونی آنان در طراحی دستورالعمل‌ها و بی‌توجهی به نصایح بزرگان جراحی همگی در شرایطی رخ داده است که جراحان ارشد به خصوص جوانان آنان تحت شدیدترین فشارها در مناطق مختلف کشور خدمات خود را نجیبانه ارائه می‌دهند ولی عده‌ای فرصت طلب آینده زندگی و حیثیت آنان را به آتش حرص می‌سوزانند و در کمال تاسف این‌ها همگی با بستر سازی‌های مدیران وزارت بهداشت و درمان شما رخ می‌دهد.

امضاء کنندگان بیانیه تعجیل در توقف این گونه رفتارها و نیز بنیاد نهادن شالوده‌ای صحیح را در مورد نقش جراحان ارشد در نظام درمان خواستارند.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: