کد خبر: ۲۶۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - 2020September 28
گرمازدگی جدی ترین شکل آسیب در گرما است و اورژانس پزشکی محسوب می شود. اگر گمان می کنید که فردی دچار گرمازدگی شده فوراً با شماره اورژانس تماس بگیرید و تا رسیدن امدادگرها ، کمک های اولیه را انجام دهید.

شفا آنلاین>سلامت>گرمازدگی می تواند مغز و ساير اندام های داخلی را از بين ببرد. اگرچه گرمازدگی عمدتاً افراد بالای 50 سال را تحت تأثیر قرار می دهد ، اما این مسئله بر ورزشكاران جوان سالم نیز تأثیر می گذارد.

گرمازدگی اغلب به عنوان یک پیشرفت از بیماری های مرتبط با گرما مانند گرفتگی عضلات ، سنکوپ گرما ( غش ) و گرمازدگی است.

 

به گزارش شفا آنلاین:گرمازدگی ناشی از قرارگرفتن طولانی مدت در معرض درجه حرارت بالا (معمولاً همراه با کمبود آب بدن ) منجر به عدم موفقیت سیستم کنترل دمای بدن می شود. تعریف پزشکی گرما زدگی دمای بدن بیشتر از 104 درجه فارنهایت است ، با عوارض مربوط به سیستم عصبی مرکزی که پس از قرار گرفتن در معرض دمای زیاد رخ می دهد. سایر علائم شایع عبارتند از حالت تهوع ، تشنج ، گیجی ، بی نظمی و گاهی اوقات از دست دادن هوشیاری یا اغما .

 


 

علائم گرمازدگی:

نشانه بارز گرمازدگی دمای اصلی بدن بالاتر از 104 درجه فارنهایت است. اما غش کردن ممکن است اولین علامت باشد.

علائم دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 سردرد 

 سرگیجه و سبکی

• عدم تعریق با وجود گرما

 پوست قرمز ، گرم و خشک

 عضله ضعف یا گرفتگی عضلات

 تهوع و استفراغ

 ضربان قلب سریع ، که ممکن است قوی یا ضعیف باشد

 تنفس سریع و کم عمق

 تغییرات رفتاری مانند سردرگمی ، بد رفتاری یا حیرت انگیز

 تشنج

 ناخودآگاه

 

کمک های اولیه برای گرمازدگی :

درمان فوری گرمازدگی - گرمازدگی یک فوریت پزشکی است. اگر دیدید کسی دچار گرمازدگی شده، فوراً یک آمبولانس خبر کنید یا هر چه سریع تر او را به نزدیک ترین بیمارستان برسانید.

اولین اقدام ، کاهش هر چه سریع تر دمای بدن فرد است.

 

در حالی که منتظر رسیدن امدادگران هستید ، کمک های اولیه را آغاز کنید. فرد را به یک محیط با تهویه هوا یا حداقل یک منطقه خنک و سایه دار ، منتقل کنید و هرگونه لباس اضافی را درآورید.

 

در صورت امکان دمای بدن فرد را بگیرید و برای خنک کردن آن به 101 تا 102 درجه فارنهایت کمک های اولیه را انجام دهید. (اگر دماسنج در دسترس نباشد ، برای شروع کمک های اولیه دریغ نکنید.)

 

این کارهای زیر را برا خنک کردن فرد امتحان کنید:

 پوست شخص را با استفاده از دستمال نمدار کنید.

 بسته‌های یخی را روی زیر بغل ، کشاله ران ، گردن و پشت فرد قرار دهید. از آنجا که این مناطق سرشار از رگهای خونی نزدیک به پوست هستند ، خنک شدن آنها ممکن است دمای بدن را کاهش دهد.

 بیمار را در حمام یا وان آب خنک غوطه ور کنید.

 اگر فرد جوان و سالم است و در هنگام ورزش شدید دچار "گرمازدگی" می شود، می توانید از یک حمام یخ برای خنک کردن بدن استفاده کنید.

 


 

راههای پیشگیری از گرمازدگی :

هنگامی که شاخص گرما زیاد است ، بهتر است در محیطی با تهویه هوا بمانید. اگر شما باید به بیرون از خانه بروید ، می توانید با انجام این مراحل از گرمازدگی جلوگیری کنید:

• از لباسهای سبک ، رنگ روشن و گشاد استفاده کنید.

 

• از ضد آفتاب با فاکتور محافظت در برابر آفتاب (SPF (30 یا بیشتر استفاده کنید.

 

• مایعات اضافی بنوشید. برای جلوگیری از کم آبی ، به طور کلی توصیه می شود روزانه حداقل هشت لیوان آب ، آب میوه یا آب سبزیجات بنوشید. از آنجا که بیماری ناشی از گرما همچنین می تواند ناشی از کاهش نمک باشد ، ممکن است توصیه شود در دوره هایی از گرما و رطوبت شدید یک نوشیدنی ورزشی غنی از الکترولیت برای آب جایگزین کنید.

 

• در هنگام ورزش یا کار در خارج از منزل اقدامات احتیاطی دیگری انجام دهید. توصیه کلی این است که دو ساعت قبل از ورزش 24 اونس مایعات بنوشید و درست قبل از ورزش ، 8 اونس آب یا نوشیدنی ورزشی اضافه کنید. در حین ورزش ، هر 8 دقیقه دیگر باید 8 اونس آب مصرف کنید ، حتی اگر احساس تشنگی نکردید.

 

• در صورت امکان ، وقت خود را در بیرون از خانه به بهترین زمان های روز ، یا صبح زود یا بعد از غروب آفتاب تغییر دهید.

بیتوته

 

برچسب ها: گرمازدگی ، دمای بدن ، پوست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: