کد خبر: ۲۶۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - 2020September 27
وزوز گوش به شنیده شدن صدایی مانند سوت در گوش افراد گفته می‌شود که ۱۵ تا ۲۰ درصد مردم جهان از آن رنج می‌برند.

شفا آنلاین>سلامت>شنیدن صدایی شبیه به سوت در گوش‌ها از جمله بیماری‌هایی است که برخی از مردم در سراسر دنیا به آن مبتلا هستند و آن را وزوز گوش می‌نامند، در واقع حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از مردم جهان از این بیماری رنج می‌برند.

به گزارش شفا آنلاین:وزوز گوش ممکن است نشانه‌ای از بیماری‌هایی از قبیل کم شنوایی، اختلال در گردش خون بدن و آسیب به گوش باشد؛ که در این صورت تاکید می‌شود به پزشک مراجعه کنید. همچنین افزایش فشار خون می‌تواند یکی از دلایل این بیماری باشد.

اگر شما دارای وزوز گوش دائمی نیستید و شنیدن ‌صدا‌های مزاحم دائمی و اذیت کننده نبود، این مشکل کوتاه مدت اتفاقی طبیعی محسوب می‌شود و نشانه اختلال در بدن یا از دست دادن شنوایی نیست.

افرادی که وزوز گوش اذیت کننده دارند در صورت عدم درمان آن با افزایش سن مشکلاشان بیشتر خواهد شد. ممکن است ایجاد وزوز در طول سال در فواصل معین و ثابتی باشد، همینطور امکان دائمی بودن آن وجود دارد. صدای بلند ایجاد شده در گوش فرد گاهی موجب عدم تمرکز نیز می‌شود.

وزوز ذهنی و وزوز عینی چیست؟

در هنگام ابتلا به وزوز ذهنی صدای آن را فقط و فقط خود فرد بیمار می‌شنود که این مشکل ممکن است در گوش بیرونی، میانی و داخلی باشد. همچنین امکان وجود مشکل در اعصاب شنوایی و سیگنال‌های عصبی نیز وجود دارد. در وزوز عینی علاوه بر بیمار دکتر متخصص گوش و حلق و بینی نیز قادر به شنیدن این نوع صدا است. این بیماری ممکن است به دلایلی از قبیل مشکلات قلبی و عروقی، انقباضات عضلانی و یا وجود اختلالات انتقالی در ناحیه استخوان گوش درونی باشد.

از علائم وزوز عینی می‌توان به خستگی، استرس،  وجود اختلال در خواب منظم،  ایجاد مشکل در تمرکز، مشکلات حافظه، اضطراب و تحریک پذیری اشاره کرد.  در صورت وجود علائم و دائمی بودن این بیماری تاکید می‌شود که به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

علائم شایع در بروز این بیماری افزایش سن، قرار گرفتن در معرض صدای بلند، مصرف موم گوش و تغییرات استخوان گوش هستند.

برچسب ها: وزوز گوش ، شنوایی ، اختلال
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: