کد خبر: ۲۶۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - 2020September 24
معاون وزیر بهداشت خبر داد:
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید به نیازهای موجود در حوزه سلامت توجه کنیم و یکی از این نیازها طب سنتی و ایرانی است و مقرر شده بهورزها در خانه‌های بهداشت آموزش‌هایی در این زمینه دریافت کنند تا به مردم مشاوره درستی دهند.

شفاآنلاین>سلامت>علیرضا رییسی درباره آغاز طرح آزمایشی ادغام طب ایرانی در شبکه بهداشت که امروز توسط وزیر بهداشت به صورت ویدیو کنفرانس در اردکان یزد آغاز می‌شود، افزود: بسیاری از مردم در زمینه طب سنتی و ایرانی سوال‌هایی دارند و در این زمینه بهورزها در خانه‌های بهداشت می‌توانند به آنها مشاوره بدهند. اگر به این نیازها توجه نشود، باعث بروز صدمه‌هایی به سلامت مردم می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین:رییسی ادامه داد: وزارت بهداشت به طب مکمل در کنار طب رایج اعتقاد دارد و باید به نیاز مردم پاسخ داده شود این نیاز در جامعه وجود دارد.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: اکنون طرح ادغام طب ایرانی در شبکه بهداشت به صورت آزمایشی در استان یزد آغاز شده است بهورزها در خانه‌های بهداشت این آموزش‌ها را می‌بینند و احتمالا حدود سه ماه این طرح به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

رییسی اظهار کرد: این آموزش‌ها به صورت علمی به بهورزان داده می‌شود و اگر مورد تایید واقع شود، جزو درس‌های بهورزها هم منظور خواهد شد.

 بر این اساس خدمات طب ایرانی به صورت آزمایشی در نظام شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردکان ادغام شده و اجرای موفقیت‌آمیز آن می‌تواند الگویی برای دیگر شبکه‌های بهداشتی و درمانی کشور باشد.

اجرای این طرح از حدود یک سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر کمیته‌های علمی، اجرایی، پایش و ارزشیابی طرح تشکیل شده‌اند و با افتتاح رسمی آن، دوره‌های آموزشی درباره محتوای طرح نیز برای مربیان بهورزی و کارشناسان بخش بهداشت برگزار می‌شود.

طب ایرانی به عنوان جزء جدا نشدنی دیرینه فرهنگی کشور، با آموزه‌های مبتنی بر اصلاح سبک زندگی خود می‌تواند اثرات چشمگیری در پیشگیری از بروز بیماری‌ها داشته باشد و نظام شبکه بهداشتی و درمانی به عنوان اساسی‌ترین ساختار در نظام سلامت کشور، نقش مهمی در پیشگیری از بروز بیماری‌‏ها و حفاظت از سلامت جامعه بر عهده دارد که با اجرای طرح ادغام خدمات طب ایرانی در این سیستم یک‌پارچه، زمینه‌ای مناسب برای بهره‌مندی مردم از خدمات این حوزه، به‌دور از افراط و تفریط، فراهم می‌شود.

طرح ادغام خدمات طب ایرانی در نظام شبکه بهداشتی و درمانی پیش از این به صورت آزمایشی در ۹ دانشگاه علوم پزشکی آغاز شده بود که با رفع برخی مشکلات در مرحله اجرای طرح، در نظام شبکه بهداشت و درمان اردکان اجرا می‌شود و اجرای موفقیت‌آمیز آن می‌تواند الگویی برای دیگر شبکه‌های بهداشتی و درمانی کشور باشد.

افتتاح طرح آزمایشی ادغام خدمات طب ایرانی در نظام شبکه بهداشت و درمان در شهرستان اردکان در قالب پویش سراسری «ره سلامت» خواهد بود. این مراسم، ششمین آیین بهره برداری از پروژه‌های سلامت رد قالب پویش «ره سلامت» است. بر اساس این پویش، قرار است که از شهریور ۹۹ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۰، تعداد ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی در کشور افتتاح شود.

ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: