کد خبر: ۲۶۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - 2020September 22
مدیرکل آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فهرست جدید آزمایشگاه های غیردولتی دارای مجوز انجام آزمایش تخصصی تشخیص مولکولی کووید ۱۹ را اعلام کرد.
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت> سیامک میراب سمیعی روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: آزمایشگاه ها بر اساس نتیجه ارزیابی نظارتی معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی و مهارت آزمایی انستیتو پاستور ایران وارد فهرست شده و اجازه پذیرش و انجام آزمایش تخصصی تشخیص مولکولی کووید- ۱۹ را پیدا می کنند. 


به گزارش شفاآنلاین: سمیعی گفت: آزمایشگاه هایی که از ارزیابی ها امتیاز لازم را کسب نکنند یا تخلف داشته باشند، بر حسب مورد به طور موقت یا دائم از فهرست حذف می شوند.

دکتر سمیعی گفت: در آخرین لیست بروزرسانی شده ۹ آزمایشگاه غیردولتی و ۷۷ آزمایشگاه مجاز به پذیرش و انجام آزمایش تشخیص مولکولی برای مسافران برون مرزی با تایید دانشگاههای علوم پزشکی تعیین شده است.

اسامی این آزمایشگاهها در این فایل قابل مشاهده است.

بیماری کووید۱۹ ناشی از ویروس کرونا از طریق تست PCR و نمونه گیری از حلق انجام می شود. این آزمایش البته خطا دارد و موارد منفی کاذب آن در مواردی تا ۶۰ درصد هم ذکر شده است.

گزارش های متعددی وجود دارد که با وجود منفی بودن تست کرونا افراد دارای علایم این بیماری بوده و سی تی اسکن ریه افراد وجود بیماری را تایید کرده است. با این وجود وزارت بهداشت به استناد اعلام سازمان بهداشت جهانی، آمار کرونا را بر اساس موارد قطعی تست مثبت PCR در آزمایشگاههای دولتی اعلام می کند.

ایرنا


برچسب ها: کرونا ، کووید19 ، تست کرونا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: