کد خبر: ۲۶۴۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - 2020September 21
مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل :
مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت : هر دانش آموز برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هنگام حضور در مدرسه قمقمه آب شخصی به همراه داشته باشند.
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>محسن میرزایی با بیان اینکه استفاده از آبخوری‌ها و تجمع والدین دو چالش بازگشایی مدارس در بابل بوده است ، افزود : در بازدیدها موارد خیلی خوبی در مدارس مشاهده‌ شده ، اما در بعضی مدارس با چالش‌هایی همچون استفاده دانش آموزان از آبخوری‌ها رو به ‌رو شدیم که خلاف پروتکل های بهداشتی است و نیازمند توجه بیشتر خانواده ها برای تامین آب مورد نیاز فرزندانشان به صورت شخصی است.

به گزارش شفاآنلاین: میرزایی با اظهار این که یکی از برنامه‌ها و فعالیت‌های مهم کشوری برنامه نظارت و کنترل بهداشت محیط مدارس است و هر ساله بازرسان بهداشت محیط در سراسر کشور کار نظارت را انجام می‌دهند ، گفت : برنامه‌های بهداشتی بازگشایی مدارس امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا خاص‌تر بوده و نظارت ها هم بر بهداشت محیط سختگیرانه تر است.

میرزایی افزود : اولویت کاری در بحث نظارت‌ها و بهداشت در مدارس در حال حاضر رعایت پروتکل های بهداشتی در زمینه مقابله با شیوع کرونا است و برای این که نظارت ها کاملا دقیق ، هماهنگ و یکسان باشد چک فهرست‌های بازرسی به تمامی مدارس بابل ارسال شده و آموزش حضور هم در ۵۵۰ مدرسه شهرستان با حضور تعداد اندکی از دانش آموزان و فعالیت معلمان هر روز ارائه می شود.

مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس شهرستان ابراز رضایت کرد و گفت : تاکنون در مدارسی که مورد بازرسی قرار گرفته ، دانش آموزان و کادر مدرسه از بدو ورود ماسک بر صورت دارند و فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها را رعایت می کنند.

وی افزود :  فاصله‌گذاری در مدارس برای هر دانش آموز حداقل یک و نیم متر است که باید رعایت شود و مدارس باید ملزومات و امکانات شستن دست‌ها در آبخوری‌ها را فراهم کنند.

میرزایی با اشاره به اینکه حضور خانواده‌ها در مدارس و تجمع آنان در محیط مدرسه یکی دیگر از چالش‌هایی بازگشایی مدارس در بابل بوده است ، گفت : تأکید کارشناسان بهداشت بر این بوده که دانش آموزان در فضای مجازی آموزش خود را ادامه دهند تا از انتقال و شیوع بیشتر کرونا در سطح جامعه جلوگیری شود.

میرزایی با بیان اینکه مسئولان و مدیران مدارس بعد از اتمام هر کلاس، با موادگند زدا تمام سطوح مدرسه را ضدعفونی کنند ، بیان داشت : دانش آموزان در زمان ورود و خروج از مدرسه باید دستان خود را بشویند و استفادهِ صحیح از ماسک را فراموش نکنند.

ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: