کد خبر: ۲۶۴۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - 2020September 20
دانشمندان سال 1960 ویروس کرونا را کشف کردند!
دکتر فرهنگ بابامحمودی متخصص بیماری های عفونی با حضور در برنامه راز سلامت از شبکه سیمای مازندران در مورد آنفلوآنزا و کرونا توضیحاتی ارایه داد.
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>شفاآنلاین♦از 1918 و 1919 میلادی بشر یک تراژدی دنیا را به خاطر دارد که این تراژدی در تاریخ ثبت شد؛ آنفلوآنزا جان  بین 20 تا 50 میلیون انسان را گرفت و 500 میلیون انسان در دنیا گرفتار این ویروس شدند.

♦از همان سال تا به حال این ویروس بارها و بارها تکرار شده به همین دلیل دانشمندان در این فکر بودند که ممکن است ویروس دیگری که بتواند از طریق تنفس وارد بدن شود به انسان حمله کند.

♦سال 2003 میلادی در چین یک ویروسی از خانواده ویروس کرونا به نام سارس یک وارد جامعه شد و 8 هزار نفر را مبتلا و 800 نفر را کشت، سال 1960 نیز دانشمندان  ویروس کرونا را شناسایی کردند.

♦سال 2012 در منطقه خاورمیانه ویروس دیگری از خانواده کرونا با شدت بیشتری متولد شد این بیماری نزدیک به 25 کشور دنیا را فراگرفت و 37 درصد قدرت کشندگی داشت.

♦و نهایت در روزهای پایانی 2019 در ووهان چین یک ویروس دیگری متولد شد و چون ویروس کرونا و آنفلوآنزا تشابهات زیادی با هم دارند نتوانستند تشخیص دهند از کدام خانواده است در نهایت در روزهای پایانی 2019 دانشمندان یافتند که این ویروس از خانواده ویروس کرونا است.

♦از 1415 تا اکنون 800 بیماری از نوع بیماری مشترک بین انسان و حیوانات هستند و از حیوان به حیوان و در آخر به انسان منتقل و باعث همه گیر شدن بیماری  می شوند.

♦بدترین عفونت های تنفسی که قدرت همه گیری و جهان گیری دارند سه نوع هستند؛ شایع ترین آن ها ویروس سرما خوردگی، ویروس دوم آنفلوآنزا و ویروس سوم کرونا است.

♦اگر بتوانیم فرهنگ شستن مداوم دست،  نبردن دست به سمت دهان و بینی و چشم و رعایت فاصله فیزیکی را دائمی کنیم می توانیم تمام بیماری های عفونی را که از راه تنفس انتقال داده می شود به صفر برسانیم.

♦نگهداری حیوانات یکی از مسائل مهم در انتقال بیماری کووید 19 است حتی اگر به ظاهر حیوان هیچ علامتی نداشته باشد بازهم خطر انتقال ویروس زیاد است.

♦آنفلوآنزا ناگهانی با سرفه و تب شدید شروع می شود و شباهت زیادی با کووید 19 دارد اما میزان سرایت کرونا ویروس بیشتر است.

♦اختلال چشایی و بویایی تنها تفاوت کرونا ویروس با آنفلوآنزا است، در همه گیری کووید 19  بسیار باید مراقب باشیم که دچار آنفلوآنزا نشویم.

خبرنیوز


برچسب ها: آنفولانزا ، کرونا ، کووید19
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: