کد خبر: ۲۶۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - 2020September 18
مدیرعامل بانک خون بندناف رویان مطرح کرد؛
ضرابی گفت: در زمینه ذخیره سازی سلول‌های بنیادی و خون بند ناف با افزایش بیش از ۲۰ درصدی مراجعات در شرایط کرونا رو به رو شدیم.

شفاآنلاین>سلامت>مرتضی ضرابی مدیرعامل بانک خون بندناف رویان درباره شرایط ذخیره سلول‌های بنیادی و خون بند ناف در روزهای کرونایی اظهار کرد: به عنوان تنها مجموعه‌ای در کشور که امکان جمع و ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی و خون بند ناف را داریم. در حال حاضر توانسته ایم بزرگترین ظرفیت را در سطح خاورمیانه ایجاد کنیم به گونه‌ای که بیش از ۱۳۰ هزار نمونه خون بند ناف جمع آوری کرده ایم  و توانسته ایم به مقدار کافی خون بند ناف و سلول‌های بنیادی را برای پیوند های مختلف فراهم کنیم.

به گزارش شفاآنلاین:ضرابی گفت:خوشبختانه علی رغم تمام مشکلاتی که امسال وجود داشت با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده  و اطلاع رسانی هایی که صورت گرفت؛ خوشبختانه با افزایش بیش از ۲۰ درصدی مراجعان  که در آستانه تولد فرزند بودند، مواجه شدیم و امسال شاهد درخواست خانواده‌ها برای ذخیزه سازی خون بند ناف هم بودیم.

ضرابی بیان کرد: اقداماتی که در این راستا صورت گرفته باعث شده است علاوه بر آن که بتوانیم نمونه‌های خون بند ناف را به موقع جمع آوری و ذخیره سازی کنیم، در برنامه‌های تحقیقاتی و فعالیت‌های کارآزمایی بالینی که برای  بیماران کرونایی انجام شد، موفق باشیم همچنین توانستیم در طرح‌های کارآزمایی بالینی کشور به موقع سلول های بنیادی لازم را تامین کنیم و دراختیار  مراکز درمانی قرار دهیم.


او با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های ما ایجاد گردشگری سلامت بوده که زیرمجموعه از شرکت‌های دانش بنیان رویان است، تصریح کرد: در خصوص گردشگری سلامت با توجه به همه گیری کووید ۱۹ که کاملا تردد در بین کشور‌ها با محدودیت مواجه شده و با یک افت شدیدی در این زمینه رو به رو شدیم تصمیم داریم برای بیمارانی که تقاضای ورود به کشور را داشتند راهی را برایشان فراهم  کنیم البته بیمارانی که مقیم ایران بودند، پذیرش کردیم و توانستیم فعالیت‌های این بخش را برای آن ها  ادامه دهیم.

ضرابی تصریح کرد: هزینه‌ای که درحال حاضر برای ذخیره سازی خون بند ناف وجود دارد ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که این هزینه ابتدایی بوده و بابت نگهداری نمونه در سال‌های بعد ۱۶۰ هزاردریافت می‌شود. اگر در سال‌های بعد هم مایل بودند ذخیره سازیشان را ادامه دهند می‌توانند هر ساله مبلغ مورد نظر را پرداختند کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: